Griner af os

6. december 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Griner af os

Hej Helen

Min datter på 15 mdr. er en rigtig grinbidder og glad pige. Grinbidder er så sagt med forbehold, for jeg synes hun er i en alder, hvor hun konstant prøver grænser af, jeg ved ikke om jeg tager fejl, at det hører alderen til.

Vi kan se på hende at hun bevidst går efter de ting, hvor vi siger nej og tager hende væk. Vi prøver at rette hende opmærksomhend hen på noget andet som hun gerne må lege med, men hurtigt rejser hun sig og går målrettet hen til bordet med lysestagerne, som hun ikke må røre.

Siger vi nej for 5 gang, vi skælder ikke ud men siger lidt bestemt nej så hun kan se i ansigtet på os at hun ikke må, griner hun bare af os og straks vi kigger væk står hun ved lysestagerne igen.

Griber vi det helt forkert an?

Jeg har også et andet spørgsmål som lyder på, ...

Annonce

... hvordan du mener man skal tackle en situation hvor man feks er ude og handle eller andet sted, hvor man ikke lige har lyst til at vække opmærksomhed. Min datter er meget nysgerrig som mange andre børn, hun vil gerne pille ved alt også min pung, hvis hun kan få fat i den. Hun var ved lægen forleden, hvor hun sad og kiggede på min pung, jeg viste at hvis jeg tog pungen fra hende inden hun pillede alt ud af den, ville hun protestere voldsomt og blive vred og græde i håb om jeg giver den igen. Hvordan tackler jeg sådan en situation?

Udadtil føler jeg det virker som om jeg har en uopdraget pige, og jeg ønsker meget at hun skal være/blive en velopdraget pige. Ved at man ikke kan forvente det fra en på 15 mdr.

På forhånd tak.

Jeg glæder mig til at hører dit svar.

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder