At slå

20. november 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

At slå

Hej Helen

Først vil jeg sige tak for alle de gode svar og hjælp, det er skønt´:-)

Jeg har et spørgsmål vedr. børn der slår og hvordan man tackler det.

Jeg har en datter på 14 mdr. som har en nevø på 3 år. Han har til dårlig vane at slå når han føler afmagt. Tager andre børn hans legetøj eller får han bare for meget af en person feks min datter, for de lige et skub eller dask.

Jeg har et eksempel, da mine forældre og søster, mand og deres søn på 3 år var inviteret til middag hos os.

Det hele gik godt indtil min datter kravlede/gik hen og ville lege med i hans leg eller nærmere tage legetøjet som han legede med. Efter min opfattelse så forstår min datter ikke, at hun tager legetøjet væk fra hans leg, men hun finder det bare interessant, når hun ser ham lege med det, og det vil hun gerne være en del ...

Annonce

... af.
Han vælger at slå ud efter hende og sådan fortsatte det med små skub indtil de skulle i seng.

Forældrene greb også ind, men det hjælper ikke noget, tror ikke de er hårde nok!!! Jeg greb også ind, idet jeg bliver nød til at forsvare min datter, for hun bliver bange for ham.
Hun er jo så lille og kan endnu ikke forsvare sig eller løbe væk.

Mit spørgsmål er hvordan man tackler sådan en situation og generalt børn som slår??

Jeg har meget svært ved at tackle børn der slår og kan bliver bange for når min datter ser hendes fætter slå, som ikke er første gang, at hun tager ved lærer og tænker at det er sådan man skal gøre.

Jeg vil nødig have mit barn lærer at slå.

Jeg ser frem til dit svar for jeg synes det er svært, hvordan dette tackles.

På forhånd mange tak :-)

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit svar på min sidste henvendelse. Jeg blev i meget bedre humør efter at have læst det. Min mand og jeg har talt en masse sammen, og der er faldet ro over hverdagen igen. Tusinde tak!

Ermelin - mor til pige på 3 måneder