Brev:
At slå
20. november 2011
Alder:
14 mdr.
At slå
Hej Helen
Først vil jeg sige tak for alle de gode svar og hjælp, det er skønt´:-)
Jeg har et spørgsmål vedr. børn der slår og hvordan man tackler det.
Jeg har en datter på 14 mdr. som har en nevø på 3 år. Han har til dårlig vane at slå når han føler afmagt. Tager andre børn hans legetøj eller får han bare for meget af en person feks min datter, for de lige et skub eller dask.
Jeg har et eksempel, da mine forældre og søster, mand og deres søn på 3 år var inviteret til middag hos os.
Det hele gik godt indtil min datter kravlede/gik hen og ville lege med i hans leg eller nærmere tage legetøjet som han legede med. Efter min opfattelse så forstår min datter ikke, at hun tager legetøjet væk fra hans leg, men hun finder det bare interessant, når hun ser ham lege med det, og det vil hun gerne være en del af.
Han vælger at slå ud efter hende og sådan fortsatte det med små skub indtil de skulle i seng.
Forældrene greb også ind, men det hjælper ikke noget, tror ikke de er hårde nok!!! Jeg greb også ind, idet jeg bliver nød til at forsvare min datter, for hun bliver bange for ham.
Hun er jo så lille og kan endnu ikke forsvare sig eller løbe væk.
Mit spørgsmål er hvordan man tackler sådan en situation og generalt børn som slår??
Jeg har meget svært ved at tackle børn der slår og kan bliver bange for når min datter ser hendes fætter slå, som ikke er første gang, at hun tager ved lærer og tænker at det er sådan man skal gøre.
Jeg vil nødig have mit barn lærer at slå.
Jeg ser frem til dit svar for jeg synes det er svært, hvordan dette tackles.
På forhånd mange tak :-)
Med venlig hilsen
Mor