Brev:
Af med sutten - 3 år, 1 mdr.
16. november 2011
Alder:
3 år, 1 mdr.
Af med sutten - 3 år, 1 mdr.
Hejsa!
Vi overvejer lidt hjemme ved os at vores dreng snart skal af med sutten. Han får den kun når han skal sove, og vi prøver at undgå han skal have den, når han er ked af det..
Dog er han startet i børnehave for halvanden måned siden, og nogen gange er han træt om eftermiddagen og har brug for at sidde med sutten lidt for at stresse af...
Sutten har alle dage haft en fast bamse og de to ting har hørt sammen lige meget hvad. Jeg tænkte, at det var en god ting, så han stadig havde bamsen, når sutten engang skulle væk.
Vi har snakket om at han får en ting istedet for sutten og alt det der du har rådet andre til. Men er der ikke nogen tegn der kan komme fra ham om, at han er ved at være moden og klar til at undvære sutten?
Han er heller ikke renlig og ville indtil for nylig slet ikke op på potten, så tingene går ikke så hurtig hos ham. Skal man være opmærksom på det også mht en evt. sutteafvænning?
Til sidst, tak for de råd du gav ved mit sidste spørgsmål. Det har hjulpet rigtig meget.
Majbi