Brev:
KUN far duer
16. november 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
KUN far duer
Kære Helen,
Så har min mand og jeg atter brug for din super hjælp..
Vi er de lykkelige forældre til Simon, en dejlig dreng på 2½ år.
Simon er en udadvendt og glad dreng, der taler meget og godt.
Han vil selv, og da han kan mange ting, får han lov til det..
Vores udfordring med Simon er at det kun er far, der duer, og vi har brug at høre om det er noget vi gør forkert, eller om det blot er en periode i hans liv, som så mange andre ting..
Prikken over I'et blev sat i week-enden, hvor Simon faldt ned af sofaen, og jeg, som sad nærmest, fangede ham, så han ikke slog sig, men da jeg ville trøste, gik Simon direkte over til far – uf det gjorde ondt..
Vores familie betyder meget for os begge, og vi er tit sammen alle sammen.
Vi spiser næsten altid aftensmad sammen, og skiftes til at putte.
Morgenmad er far med til ca. halvdelen af tiden, da han har skiftende arbejds tider, men så spiser Simon og jeg sammen.
Det er primært mig, der henter Simon i vuggeren, og halvdelen af tiden bringer jeg også – også pga fars arbejdstider.
Generelt er jeg vist den af os, der er mest klar i spyttet, og jeg har rimelig nemt ved at få Simon til at acceptere et "Nej", specielt når vi er alene.
Her er far er lidt mere vakkelvoren, og har sværere ved et nej, hans grænser er generelt lidt mere flydende..
Ca. hver 4. week-end er far på arbejde, og så hygger Simon og jeg alene, bla. med ture til mormor og morfar..
Det skal lige siges, at når jeg er alene med Simon så er der intet galt. Så hygger vi rigtig meget sammen, så er jeg "god nok" :o) - men lige så snart far træder ind af døren, så er det "min far, min faar"..
Nogle gange når far og Simon leger sammen på Simons værelse, så må jeg ikke komme ind til dem, Simon siger bla "gå væk mor"..
Når det sker siger jeg eller far nogle gange, "Jo, mor må godt"
Jeg håber at du kan hjælpe os lidt.. Far er lidt træt af at det kun er ham Simon går til, og jeg er ked af at jeg ikke kan hjælpe..
Mange hilsner fra
Vibeke