Brev:
Sin egen vilje
15. november 2011
Alder:
14 mdr.
Sin egen vilje
Hej Helen
Du har mange gange hjulpet os med stor glæde, så derfor skriver jeg igen :)
Vi har en datter på 14 mdr som er en rigtig glad pige og sjov, hun giver os utroligt meget og vi nyder hende utrolig meget.
Men når vi skal spise viser hun stor vilje, og så kan maden ikke komme hurtigt nok på bordet. Det skal siges at hun spiser stort set alt, hun er slet ikke kræsen. Men når hun har spist lidt, begynder hun at sidde uroligt i højstolen, peger ud i luften efter ingenting, tror det er for at få opmærksomhed og vil derefter have koppen med mælk, men hun drikker kun for sjov, sætter koppen, tager det igen osv. Hun kan godt begynde at smide maden på gulvet og blive meget urolig, små pive lidt og skabe meget uro ved bordet, så hyggen ved aftensbordet bliver brudt.
Hvordan skal vi tackle denne situation? Og skal et barn i denne alder lære at holde bordskik?
Vi takker på forhånd og glæde os til svaret :)
Med venlig hilsen
Mor