Sin egen vilje

15. november 2011

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Sin egen vilje

Hej Helen

Du har mange gange hjulpet os med stor glæde, så derfor skriver jeg igen :)

Vi har en datter på 14 mdr som er en rigtig glad pige og sjov, hun giver os utroligt meget og vi nyder hende utrolig meget.

Men når vi skal spise viser hun stor vilje, og så kan maden ikke komme hurtigt nok på bordet. Det skal siges at hun spiser stort set alt, hun er slet ikke kræsen. Men når hun har spist lidt, begynder hun at sidde uroligt i højstolen, peger ud i luften ...

Annonce

... efter ingenting, tror det er for at få opmærksomhed og vil derefter have koppen med mælk, men hun drikker kun for sjov, sætter koppen, tager det igen osv. Hun kan godt begynde at smide maden på gulvet og blive meget urolig, små pive lidt og skabe meget uro ved bordet, så hyggen ved aftensbordet bliver brudt.

Hvordan skal vi tackle denne situation? Og skal et barn i denne alder lære at holde bordskik?

Vi takker på forhånd og glæde os til svaret :)

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina