Trodsalder - men kun med far

26. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Trodsalder - men kun med far

Hej,

mangler lige et godt råd angående "trods"-alder, som kun går ud over farmand.

Vores datter fylder om få uger tre år. Og hun er med på alle planer, og da hun sprogligt er rigtig god, så har vi været skånet for rigtig mange konflikter, som vi ser andre have. De sidste måneder er hun blev renlig, og rigtig god til at koncentrere sig om ting, så tingene går hurtigt nu.

Desværre skete der det for godt en måned siden, at det barn nummer to, som vi ventede, viste sig ikke være levedygtigt, og jeg måtte igennem en medicinsk abort, der tog rigtig hårdt på mig.

Vi havde aldrig fortalt hende om barnet, og vi har snakket i koder, når hun har været omkring. Men hun har jo oplevet mig være træt, afkræftet (mistede meget blod) og ked af det, og det har virkelig påvirket hende voldsomt. Hun vil ikke engang gå ned af trappen uden jeg går med. Hun har altid være meget glad for mig, og prioriteret mig, men nu er det gået helt overgevind. ...

Annonce

...

Hun nægter at have noget med far at gøre, omtaler ham nogle gange som "ham der", vil kun sidde ved siden af mig, og vil kun bades af mig, lægges af mig, hentes af mig. Far er god nok til at lege, men lige så snart, der er krav involveret, så reagerer hun meget voldsomt på ham, og han bliver tydeligvis frustreret, så jeg må gå ind og skille dem ad, for at det ikke skal gå helt amok. Jeg venter dog altid på, at se om det går... men det gør det bare ikke. Hun bliver først rolig, når jeg kommer. Og han ender ofte med at gå i frustration.

Hun er jo tydeligvis blevet påvirket af det hele, men hvordan får vi hende overbevist om, at der ikke sker mig noget, at jeg er her og ikke går fra hende.

Jeg elsker hende over alt på jorden, men det er simpelthen så hårdt at være primær forældre hele tiden. Jeg har brug for at faderen tager over, og han får lov til det. Jeg har brug for en pause, så mine tanker og min krop kan komme sig...

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"