Dage hvor intet er godt nok ...

17. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 5 mdr.

Dage hvor intet er godt nok ...

Hej Helen

Vores søn er for det meste super glad og kærlig og helt igennem en fantastisk dreng, men det sker at der dukker en dag op, hvor intet er godt nok for den unge herre! ;-)

F.eks idag. Vi stod op sammen og spiste morgenmad og hyggede os rigtig godt, men pludselig er intet godt nok... Jeg begyndte på hans opfordring lavet noget the, og han ville komme thebrevene i koppen (som han plejer) men det drillede ham og jeg måtte ikke hjælpe... Det lykkedes os at komme videre til sukkeret (en minimal theskefuld) uden større problemer. Så kom vi til isterningen... (en del af the-rutinen for at køle theen). Jeg måtte ikke tage den ud af bakken og han ville ikke selv, han ville gerne drikke theen, men kunne ikke da den var for varm... Så det endte med at jeg plumpede terningen i, fordi han blev mere og mere hysterisk! Så skubbede han koppen fra sig og glemte den lidt... Men så var der tusind andre ting i vejen... Generelt måtte jeg ikke hjælpe med noget som helst, når han enten ikke kunne selv eller ikke ville selv... ...

Annonce

...

Jeg synes selv at jeg er god til at forstå, lytte og hjælpe til selvforståelse og er meget tålmodig! Men idag råbte jeg rigtig højt: senere fik vi igen the og her endte det med at sønnike sidder og skubber til sin thekop, så det sjasker ud på bordet... Og den ender med et ordentligt skub i skødet på mig, hvorefter jeg råber nogle høje bandeord... Han bliver forskrækket og begynder at græde... Men jeg har fået nok og fortsætter med at skælde ham ud (stik imod hvad jeg plejer, da jeg havde en drungrende hovedpine...) 3 min senere omfavner vi hinanden og bliver gode venner igen. Han faldt nogenlunde til ro og blev sød igen efter at have fået den verbale skidebalde...

Nu er spørgsmålet har han bare haft en dårlig dag, søger han grænser, er han frustreret over ikke at kunne alting selv eller...?

Er det i orden at råbe højt og skælde et grædende barn ud? Jeg har nu helt vildt dårlig samvittighed, selv om det føltes "rigtig nok" i situationen... Det virkede jo også...

Glæder mig til dit svar!

Med venlig hilsen
Nillemor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder