Brev:
Vil ikke have briller på
13. oktober 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Vil ikke have briller på
Kære Helen,
Et af de hurtige spørgsmål:)
Vores søns venstre øje har altid skelet lidt og i forsommeren blev hans øjne "målt" og øjenlægen vurderede ham til at have bygningsfejl samt -1.75 på begge øjne.
Hun anbefalede briller både pga. synet, men også fordi det muligvis kunne rette op på hans skelen.
Det fik vi lavet briller efter, men han er ikke meget for at have dem på. Vi prøver med at far og mor også har briller samt Postmand Per osv.
Vi har også forsøgt at gå udenfor og se på flyvemaskiner, mens han havde dem på men det fanger ham ikke rigtigt og han river dem hurtigt af.
Det er en meget let model og den ser ikke ud til at klemme ham nogen steder. Men selvfølgelig vil det altid føles sært at have noget på man ikke er vant til. Men han når ikke rigtigt til at have dem på længere tid af gangen, så han måske vil kunne vænne sig til dem.
Er der andet vi kan gøre? Vi tænker jo at der må være nogle ting som han har svært ved at se, men at han vel ikke ved bedre? Mor har mindre styrke i hendes briller og hun synes hun ser dårligt uden. Derudover fik han jo også brillen i et forsøg på at rette op på hans skelen og den manøvre falder jo også til jorden, når han ikke har lyst til at gå med dem.
Vi vil heller ikke presse ham til noget - så måske skal vi vente til han er lidt ældre?
Han bliver noget gal over at skulle gå med dem og smider dem af! :)
Venlig hilsen
den lille familie