Vil ikke have briller på

13. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Vil ikke have briller på

Kære Helen,

Et af de hurtige spørgsmål:)

Vores søns venstre øje har altid skelet lidt og i forsommeren blev hans øjne "målt" og øjenlægen vurderede ham til at have bygningsfejl samt -1.75 på begge øjne.

Hun anbefalede briller både pga. synet, men også fordi det muligvis kunne rette op på hans skelen.

Det fik vi lavet briller efter, men han er ikke meget for at have dem på. Vi prøver med at far og mor også har briller samt Postmand Per osv.

Vi har også forsøgt at gå udenfor og se på flyvemaskiner, mens han havde dem på men det fanger ham ikke rigtigt og han river dem hurtigt af.

Det er en meget let model og den ser ikke ud til at klemme ham nogen steder. Men selvfølgelig vil det altid ...

Annonce

... føles sært at have noget på man ikke er vant til. Men han når ikke rigtigt til at have dem på længere tid af gangen, så han måske vil kunne vænne sig til dem.

Er der andet vi kan gøre? Vi tænker jo at der må være nogle ting som han har svært ved at se, men at han vel ikke ved bedre? Mor har mindre styrke i hendes briller og hun synes hun ser dårligt uden. Derudover fik han jo også brillen i et forsøg på at rette op på hans skelen og den manøvre falder jo også til jorden, når han ikke har lyst til at gå med dem.

Vi vil heller ikke presse ham til noget - så måske skal vi vente til han er lidt ældre?

Han bliver noget gal over at skulle gå med dem og smider dem af! :)

Venlig hilsen
den lille familie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Vugge - vugning, bevægelse

At blive vugget, vippet og bevæget er med til at stimulere det lille barns vestibulærsans, også kaldet labyrintsans. Denne sans udvikles tidligt i graviditeten, og det ufødte barn får stimuleret denne sans, når moderen bevæger sig rundt. Når den gravide mor går omkring, så bliver barnet naturligt vugget og bevæget i livmoderen.

Det indre øre består af to dele: Balanceorganet og sneglen (Cochlea). Disse to dele kaldes med en fællesbetegnelse for labyrinten. Balanceorganet består...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S