Min 3 årige søn slår i børnehaven

13. oktober 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Min 3 årige søn slår i børnehaven

Hej Helen.

Nu er det så ved at være 6 mdr. siden jeg skrev til dig ang. vores dreng (den gang var det hans fætter det gik ud over), men han slår de andre børn i børnehaven.

Da han lige startede i marts i bh gik det med at slå i sig selv, men nu er det igen startet og det er virkelig ved at være slemt, for de andre børn vil ikke lege med ham. Jeg er så ked af det på hans vegne og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre.

Han vågner stadig min. 1 gang hver nat også selvom min mand nu har sovet nede ved ham hele natten på hans værelse i nu 14 dage. Vi tænkte at det måske ville blive bedre både det med søvn og så det med at slå i børnehaven, hvis han fik sovet godt... men det har ingen virkning.... han er meget svær at få ud af sengen om morgenen og er tit sur om morgenen også når han kommer i bh... der er flere der kommer hen og vil lege med ham, men han kigger ikke engang på dem, for han er slet ikke rigtig til stede? Jeg er altså ved at bekymre mig ret meget om den måde han er på. Han har det virkelig ikke ret godt.

Hans lillesøster er nu 10 mdr. og han kravlet siden hun var 7 mdr. og går også selv nogle ...

Annonce

... gang, siden hun var 9 mdr. så nu kan hun tage hans ting. Han er virkelig hård ved hende... hvis hun står med en ting, så hiver han det ud af hænderne på hende og så bliver hun selvfølgelig ked af det. vi har forsøgt at skælde ham ud og vi har også forsøgt at sige det på en rolig måde, men syntes ikke det har nogen virkning... man kan slet ikke trænge ind til ham.... han skal også have tingene at vide MANGE gang... f.eks. at han skal tage jakke og sko på eller noget andet....

Det med at spise siger ham absolut heller ingenting... der er konstant problemer med alle måltider.... selv i bh - der er han tit den eneste der sidder tilbage og spiser, fordi han er meget langsom til det og gider ikke rigtig...

Vi har lavet en del på vores hus, så vi ved godt vi kunne have givet mere opmærksomhed, men nu er vi også færdige for nu.

Men der er altså et stort problem, at han slår de andre børn i børnehaven, for jeg vil ikke have den dreng der slår og er ond ved andre og ham som ingen andre børn vil lege med.

Kan du hjælpe mig - hvad skal jeg gøre for at hjælpe min dreng på rette vej?

Kærlig hilsen
en meget bekymret mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

15. januar 2024 | Transport og ferie | 4 år, 1 mdr.

Ferie med børn

Kære Helen Vi er min mand, jeg, vores datter på 4 og dreng på 7 måneder på...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

Annonce

Viden om børn:

Amning og medicin

Når du spiser og drikker, så går det du indtager via din blodbane over i mælken og vil således blive overført til dit barn. Derfor er det meget vigtigt at du taler med din læge, hvis du har behov for at tage medicin, når du ammer dit barn.

Der kan være mange grunde til at man får medicin, når man ammer. Der kan være behov for smertestillende, der kan være behov for antidepressiv medicin, antibiotika og mange andre ting og der findes næsten altid præparater, som kan tages selvom...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi