Mor eller Far

11. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

Mor eller Far

Hej Helen : )

Emilie er begyndt at bruge ordet "at kunne lide".
Hun siger f.eks.: Emilie lide far ik mor", hun vil sidde ved siden af ham, når vi spiser dog nogle gange også ved siden af mig, hvis hun skal ha skiftet ble siger hun "nej far skal gøre det", hun "afviser" mig lidt, hvis han er i nærheden. Jeg er den første der står op om morgenen og når min mand og Emilie kommer ned siger vi selvfølgelig godmorgen og giver et kys, men jeg oplever af og til, at hun afviser mig og går ind i stuen og siger "Emilie vil ik". Jeg lader hende selvfølgelig gå og siger "godmorgen Emilie", for jeg ved at hun kommer til mig senere. Det undrer mig bare lidt hvad det er der sker for tiden.

Jeg ved godt, at hun er en ...

Annonce

... lille pige og jeg er den voksne, men måske gør jeg noget forkert!? Min mand siger, at det bare er en periode og at Emilie såmænd ikke finder ham mere interessant i længden, at så er hun nøjagtig lige så glad for sin mor.
Jeg forstår bare ikke lige helt hvad der sker og måske kan hun bare bedre lide sin far... : ) Eller er det fordi jeg er moderen og måske den lidt mere "bestemmende" også hvad Emilies tøj angår. Jeg finder tøj frem til hende, men hun får af og til også lov til selv at være med.

Puha jeg ved det ikke rigtig, det kan godt gøre mig lidt ked af det og jeg undrer mig over hvad jeg pludselig gør forkert. Min mand siger, at jeg er en rigtig god mor og at Emilie ikke er klar over hvad hun siger...!?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder