Brev:
Mor eller Far
11. oktober 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Mor eller Far
Hej Helen : )
Emilie er begyndt at bruge ordet "at kunne lide".
Hun siger f.eks.: Emilie lide far ik mor", hun vil sidde ved siden af ham, når vi spiser dog nogle gange også ved siden af mig, hvis hun skal ha skiftet ble siger hun "nej far skal gøre det", hun "afviser" mig lidt, hvis han er i nærheden. Jeg er den første der står op om morgenen og når min mand og Emilie kommer ned siger vi selvfølgelig godmorgen og giver et kys, men jeg oplever af og til, at hun afviser mig og går ind i stuen og siger "Emilie vil ik". Jeg lader hende selvfølgelig gå og siger "godmorgen Emilie", for jeg ved at hun kommer til mig senere. Det undrer mig bare lidt hvad det er der sker for tiden.
Jeg ved godt, at hun er en lille pige og jeg er den voksne, men måske gør jeg noget forkert!? Min mand siger, at det bare er en periode og at Emilie såmænd ikke finder ham mere interessant i længden, at så er hun nøjagtig lige så glad for sin mor.
Jeg forstår bare ikke lige helt hvad der sker og måske kan hun bare bedre lide sin far... : ) Eller er det fordi jeg er moderen og måske den lidt mere "bestemmende" også hvad Emilies tøj angår. Jeg finder tøj frem til hende, men hun får af og til også lov til selv at være med.
Puha jeg ved det ikke rigtig, det kan godt gøre mig lidt ked af det og jeg undrer mig over hvad jeg pludselig gør forkert. Min mand siger, at jeg er en rigtig god mor og at Emilie ikke er klar over hvad hun siger...!?
Hilsen