Brev:
Den gode forældre
11. oktober 2011
Alder:
18 mdr.
Den gode forældre
Hej Helen.
Det er sjovt (og naturligt) som ens problemstillinger gror sammen med barnet...
Jeg har Hannibal på 1½ år, som der er gang i og fuld fart frem.
Jeg har bare en kronisk lille dårlig samvittighed, som jeg ikke ved om har noget på sig, eller det bare er mig der vil alt for meget..
Når vi (min kæreste) henter Hannibal fra vuggestuen, går vi ofte bare hjem.
Her bliver tv tændt på thomas tog eller anden tegnefilm (ofte efter strenge ordre fra Hannibal), og så går eftermiddagen fra 15.30-16.30/17 med at se tegnefilm og tusse rundt, få lidt frugt osv.
Når jeg kommer hjem 16.30 slukker jeg ofte for tv´et, fordi jeg ikke vil have at Hannibal skal se for meget, eller have det kørende hele tiden i baggrunden... og så leger vi med tog o.lign, samtidig med at jeg hjælper min kæreste med at dække bord osv.
Men jeg havde jo store planer om at vi VIRKELIG skulle være sammen, gå ture, på legeplads, i svømmehallen osv der om eftermiddagen... men måske hygger Hannibals sig egentlig fint nok med at tusse rundt og bare se lidt tv og lege lidt osv..
Han virker glad, men jeg tænker at han jo også er vandt til det...
Det er måske et dumt indlæg, men jeg er så bange for at det er en sløv måde at være sammen med mit barn på...
I weekenden køre tv´et ofte fra 6-9 med tegnefilm (han vågner ca 5.30-6), og han sidder som sådan ikke og ser det, men tusser rundt, og så plejer vi at gå på legeplads kl ca 9 og så går dagen med forskelligt... men lige så snart vi kommer hjem så bliver tv´et tændt..
Er det ok, eller hvad...? Jeg er måske overanalyserende (det siger min kæreste ihvertfald!)...
Pft og undskyld det rodede brev.
Med venlig hilsen
Camilla