Måltidskrise

11. oktober 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Måltidskrise

Hej Helen

Theodor er 2 år og 3 måneder og er i den grad trådt ind i selvstændigheds alderen! Det medfører rigtig mange konflikter og man skal jo vælge sine kampe.

Vi har altid haft problemer omkring aftensmåltidet. Vi har også William på 4 og det er bare aldrig lykkedes os at gøre aftens måltidet til den hyggestund både min mand og jeg drømmer om.

Theodor nægter konsekvent at spise noget. I lang tid sagde jeg til ham at det er nu vi spiser og satte ham så ved bordet, hvilket kun medførste hysterisk dreng der skubber bordet væk, slår og sparker, og skriger (ikke græder men råber utrolig ...

Annonce

... højt). Så prøvede vi at ændre strategi og sige: Hvis du ikke er sulten, behøver du ikke spise noget, men du skal sidde sammen med os ved bordet.

Er det for store krav til en på hans alder? Vi vil så gerne have et hyggeligt måltid sammen hvor vi kan tale med børnene om, hvad de har lavet eller noget andet i "deres højde" Vi sidder altså ikke kun og taler voksen snak henover dem.

Theodor har aldrig været kræsen, tværtimod, og jeg er helt med på at det varierer meget hvor meget de spiser, men jeg mangler et got råd til at hjælpe os i retningen af et fredeligt måltid.

Vi spiser 17:30.

Hilsen os

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre