Brev:
Måltidskrise
11. oktober 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Måltidskrise
Hej Helen
Theodor er 2 år og 3 måneder og er i den grad trådt ind i selvstændigheds alderen! Det medfører rigtig mange konflikter og man skal jo vælge sine kampe.
Vi har altid haft problemer omkring aftensmåltidet. Vi har også William på 4 og det er bare aldrig lykkedes os at gøre aftens måltidet til den hyggestund både min mand og jeg drømmer om.
Theodor nægter konsekvent at spise noget. I lang tid sagde jeg til ham at det er nu vi spiser og satte ham så ved bordet, hvilket kun medførste hysterisk dreng der skubber bordet væk, slår og sparker, og skriger (ikke græder men råber utrolig højt). Så prøvede vi at ændre strategi og sige: Hvis du ikke er sulten, behøver du ikke spise noget, men du skal sidde sammen med os ved bordet.
Er det for store krav til en på hans alder? Vi vil så gerne have et hyggeligt måltid sammen hvor vi kan tale med børnene om, hvad de har lavet eller noget andet i "deres højde" Vi sidder altså ikke kun og taler voksen snak henover dem.
Theodor har aldrig været kræsen, tværtimod, og jeg er helt med på at det varierer meget hvor meget de spiser, men jeg mangler et got råd til at hjælpe os i retningen af et fredeligt måltid.
Vi spiser 17:30.
Hilsen os