Brev:
10 mdr og sige nej
9. oktober 2011
Alder:
10 mdr.
10 mdr og sige nej
Kære Helen.
Tak for tidligere meget hjælpsomt svar.
Jeg har nu et andet spørgsmål:
Vores dreng er netop 10 mdr. Fuld af krudt og opdagelses iver, alt skal selvfølgelig udforskes. Jeg er lidt usikker omkring sigen nej, om han forstår det, overfor at lade ham udforske indtil han mister interessen.
Det skal lige siges at vi er på et midlertidigt ophold i spanien en måned, så den lille purk har selvfølgelig en masse nyt at forholde sig til. Vi bor i en lejlighed her en måned som vi til dels har børnesikret.
Jeg hælder til at tømme skraldespanden så han kan pille ved den til han mister interessen. Min mand hælder til at sige Nej, men jeg synes godt nok som regel det resulterer i at han vil undersøge præcis den ting igen og igen (f.ex knapperne på komfuret der ikke virker, en brandslukker der selvfølgelig ikke må leges med).
Altså, mit sørgsmål går på, kan han med den alder, forstå nej? Jeg synes nemt det ender med at være lidt negativt at sige nej for ofte.
Knus
Anne