Brev:
Flytning og ikke at se sin far i hverdagen
6. oktober 2011
Alder:
19 mdr.
Flytning og ikke at se sin far i hverdagen
Kære Helen
Jeg skriver til dig, fordi jeg har brug for et godt råd.
Min søn er halvandet år og trives fint. Situationen er, at jeg er efter et års jobsøgning er blevet tilbudt et rigtig godt job i den by, hvor min mand og jeg er vokset op og har familienetværket i form af forældre, svigerforældre og søskende. Det har længe været et ønske for mig at flytte tilbage, da en hverdag med to karrierejobs og manglende netværk i form af bedsteforældre er presset. Jeg er også meget knyttet til min familie og savner dem i hverdagen, og vil gerne give min søn en god familierelation.
Det lyder jo alt sammen rigtig godt, men der er et stort MEN. Min mand kan nemlig ikke flytte med os umiddelbart pga. hans job. Han kan ikke lige pt. få et tilsvarende job og det er jo i disse tider ikke til at vide, hvornår det kan lykkes. Han vil derfor pendle til at begynde med, så han er væk i hverdagen – dog muligvis med mulighed for en hjemmearbejdsdag ind imellem.
Hvordan vil en sådan omvæltning påvirke vores søn givet den alder han har? Jeg tænker, at en flytning, ny vuggestue og ikke at se sin far så meget til hverdag er en hård cocktail for sådan en lille fyr? Tænker du måske havde et par råd og overvejelser til hvordan vi håndterer situationen bedst muligt i forhold til vores søn?
Venlig hilsen
den bekymrede mor