Flytning og ikke at se sin far i hverdagen

6. oktober 2011

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Flytning og ikke at se sin far i hverdagen

Kære Helen

Jeg skriver til dig, fordi jeg har brug for et godt råd.

Min søn er halvandet år og trives fint. Situationen er, at jeg er efter et års jobsøgning er blevet tilbudt et rigtig godt job i den by, hvor min mand og jeg er vokset op og har familienetværket i form af forældre, svigerforældre og søskende. Det har længe været et ønske for mig at flytte tilbage, da en hverdag med to karrierejobs og manglende netværk i form af bedsteforældre er presset. Jeg er også meget knyttet til min familie og savner dem i hverdagen, og vil gerne give min søn en god familierelation.

Det lyder jo alt sammen rigtig godt, men der er et stort MEN. Min mand kan ...

Annonce

... nemlig ikke flytte med os umiddelbart pga. hans job. Han kan ikke lige pt. få et tilsvarende job og det er jo i disse tider ikke til at vide, hvornår det kan lykkes. Han vil derfor pendle til at begynde med, så han er væk i hverdagen – dog muligvis med mulighed for en hjemmearbejdsdag ind imellem.

Hvordan vil en sådan omvæltning påvirke vores søn givet den alder han har? Jeg tænker, at en flytning, ny vuggestue og ikke at se sin far så meget til hverdag er en hård cocktail for sådan en lille fyr? Tænker du måske havde et par råd og overvejelser til hvordan vi håndterer situationen bedst muligt i forhold til vores søn?

Venlig hilsen
den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre