Frustration og opdragelse

27. september 2011

Kategori:
Alder:
6 år, 4 mdr.

Frustration og opdragelse

Hej Helen.

Jeg er en ung mor på snart 26 år.. jeg bor alene med mine to børn, B. på 6 år og 8 mdr. og L. på 26 mdr.

Jeg skriver til dig i frustration og fordi jeg er ked af det.

Min søn har aldrig været ønsket af sin far. han har aldrig i hans liv haft kontakt til ham. dvs han har altid været alene med mig...

Han er en meget sesitiv dreng der hurtig knytter bånd til andre. Da hans lillesøster kom til verden var der rigtig meget jalousi og er der til dels stadig.

Mit broblem er at han er blevet rigtig provokerende overfor mig. svare mig konstant flabet. siger jeg nej til en ting. gør han det bare alligevel, og så opstår der en mindre disskussion, og til tider et kæmpe skænderi, ...

Annonce

... da han provokere mig længe nok til jeg bliver så frustreret, at jeg til tider kommer til at råbe.

Jeg har dog også sat mig ned og talt pænt til ham og sagt jeg ikke synes det okay og det gør mig ked af det at vi skal have disse ture. da det er en daglig proces der tager hårdt på mig... men jeg får intet svar fra ham hverken på den ene eller anden måde..
det er ofte når jeg henter ham fra sfo det hele starter og så fortsætter det hjemme.

Han er en velfungerende dreng i skolen med god godt social netværk.. han hører efter, dog er der smuttere..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da det går ud over vores hverdag, hans søster. og jeg går i seng hver dag med dårlig samvittighed..

Hilsen mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

18. juli 2023 | Opdragelse | 5 år, 10 mdr.

SFO/skolestart - ked af at være væk fra mor

Kære Helen Jeg er i syv sind og har brug for et godt råd og gerne nogle...

Annonce

Viden om børn:

Klip i mellemkødet (Episiotomi)

I forbindelse med en fødsel kan det være nødvendigt at klippe kvinden i mellemkødet så barnet bedre kan komme ud. Dette kaldes en episiotomi og jordemoderen klipper i det stykke der er mellem skeden og endetarmsåbningen. Man kan også briste spontant.

Uanset om man brister eller bliver klippet, så vil man blive syet sammen, for at såret gror rigtig sammen igen.

Det er altid vigtigt at skylle såret efter hvert toiletbesøg den første tid efter fødslen, for at undgå...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder