Brev:
Adfærd - 4 år
11. september 2011
Alder:
4 år
Adfærd - 4 år
Hej Helen.
Jeg har et spg. Ang. Carolina. Hun er nu blevet 4 år og trives rigtig fint. Er en meget sød, kærlig og opmærksom pige, og meget velopdragen (det får vi at vide alle steder vi kommer). Jeg har tidligere skrevet til dig at hun foretrækker at være hos os frem for fx at sove hos mormor eller farmor. Men nu synes vi problemet er blevet lidt større, eller det kan det blive, hvis hun fortsætter i samme spor.
Hvis vi er til familiefest eller noget lign. Og der er mange andre børn, vil hun ikke lege med dem hvis de er flere. Hun vil gerne lege med sin kusine eller hvis der er andre piger, men kun en ad gangen, hvis de er fx 3 så vil hun ikke være med selvom de 2 andre virkelig prøver at få hende med, så vil hun lege med os voksne. Og det er jo ikke altid vi lige kommer springende, når nu der er andre børn som hun kan lege med.
Da vi var på ferie i sommer (i dk) fandt hun hurtigt en legekammerat og de havde det rigtig hyggeligt, men da der så kom en 3. pige trak Carolina sig og ville ikke være med, selvom også de kaldte på hende optil flere gange. Vi prøver virkelig at opmuntre hende til at lege med og prøver at forklare hende at hun ikke kan lege med os hele tiden, og at andre børn er meget bedre at lege med end mor og far, og at det ender med de andre til sidst ikke gider spørge hende mere.
Men hun er bare ligeglad siger hun.
I dag da vi holdt barnedåb for lillesøster endte hun med at sidde i stuen alene med sit legetøj fordi de andre var i haven eller på hendes værelse. Men det er jo ikke fordi hun er ked af at være alene, det virker som om hun har det bedst sådan, men er det ikke lidt unaturligt????
I børnehaven har hun mange veninder og drengelegekammerater, og det virker som om de andre gerne vil lege med hende. Pædagogerne siger også at den gruppe piger (5-6 stk.), som hun også er en del af, leger rigtig fint sammen. Hun har også legekammerater (1 ad gangen) med hjem og er også med andre hjemme fra børnehaven.
Men er det noget vi skal være opmærksomme på, eller skal vi bare lade hende være lidt ”enspænder agtig”??
Med venlig hilsen
Charlotte