Brev:
Hvad kan man forvente af en 3 årig?
25. juli 2004
Alder:
3 år
Hvad kan man forvente af en 3 årig?
Hej
Jeg er i tvivl om hvad jeg kan forvente af min søn på 3 år.
Vi har mange konflikter i hverdagen, og de fleste er om underlige ting som, at han siger "nej, det er ikke bukser" eller "nej, man tæller 1, 2, 4, 3," og lign. Derudover har vi mange konflikter, fordi han ikke vil gøre som jeg siger.
Det er nu blevet så slemt at jeg ser mig nødsaget til at sende ham ind på sit værelse, jeg ved godt dette ikke er en god løsning, men jeg orker det næsten ikke mere, og er faktisk blevet bange for, hvad jeg kan finde på at gøre. Jeg har desværre oplevet, at jeg har dasket ham, og omend det på ingen måde var hårdt, ser jeg det starten på en vej, som jeg ikke vil gå. Lige nu må jeg desværre erkende at vi sidder fast.
Mine spørgsmål er: Hvad stiller man op med de "underlige" spørgsmål. Hvordan skal jeg reagere når vi har en diskusion, og efter han har fået lov til hvad han gerne ville, blot skifter standpunkt (dette kan foresætte i meget lang tid). Og sidst; hvor hurtigt eller langsomt kan jeg forvente at han lære noget, som jeg prøver at lære ham, f.eks. at han ikke må spytte på mig eller andre (dette skændtes vi også om for et halvt år siden).
Jeg håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
Theresa