Far rejser

31. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 9 mdr.

Far rejser

Hej Helen

Jeg har en datter på 2 år og 9 mdr, som altid har været meget morsyg.

Sagen er den at min mand har fået arbejde i Jylland og er kun hjemme i weekenderne og det kommer han nok kun til være det næste års tid eller to.

Efter at han er taget afsted og når han rejser efter en hyggelig weekend bliver hun helt ulykkelig og græder "miiiiiin faaaaar", helt hjerteskærende. Hun spørger til ham løbende hver dag i ugen og nogle gange når vi Skyper med ham, er hun helt ulykkelig bagefter.

Han startede på jobbet 1/7, men så havde vi lige 3 ugers ferie og så på igen. Det gik sådan set fint nok efter de første 2 uger, men efter ferien er det ligesom om at det er startet rigtigt.
Hun er helt med på at han er på arbejde og at han kommer hjem igen om et par dage.

Når han så er hjemme, er hun helt oppe at køre af lykke, men er det stadig mig hun vil have, når der skal puttes og skiftes ble mm. Men så snart der er noget i ugedagene, hvor jeg sætter grænser for ...

Annonce

... hende bruger hun igen kortet "Miiiin faaaar - jeg vil ha' min far".

Mit spørgsmål er så, hvordan adskiller jeg reelt afsavn fra om hun bare vil have det hun ikke kan få og afprøver grænser? Selvom jeg godt ved at hun selvfølgelig savner ham.

Hvornår skal vi evaluere på hendes adfærd og trivsel i forhold til at han er væk - er det specielle ting vi skal være opmærksomme på at gøre?

Jeg prøver så hvidt mulig at have en harmonisk hverdag med faste tider og rytmer. Men er jo alene med hende samtidig med at jeg er selvstændig, så der er en del at se til og kan ikke helt undgå at få følelsen af at jeg ikke er der nok - eller føler i hverfald at jeg burde være der mere, nu hvor han ikke er der. Men da han var hjemme, var der jo altid en der kunne lege og underholde hende men jeg feks. laver mad og andet....
Det er lige med at få det hele til at gå op.

Håber at du ved, ud fra dette, hvor jeg vil have dine tanker hen og glæder mig til at høre fra dig.

Venligst
D.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Mange tak for dit gode svar - vi har nu fulgt dine anvisninger og det var en overraskende nem proces - 2 nætter tog det af vænne flasken fra vores datter og nu spiser hun som aldrig før - TUSIND TAK for dit lille skub.

Mange hilsener
Vibeke, mor til pige på 21 måneder