Brev:
Far rejser
31. august 2011
Alder:
2 år, 9 mdr.
Far rejser
Hej Helen
Jeg har en datter på 2 år og 9 mdr, som altid har været meget morsyg.
Sagen er den at min mand har fået arbejde i Jylland og er kun hjemme i weekenderne og det kommer han nok kun til være det næste års tid eller to.
Efter at han er taget afsted og når han rejser efter en hyggelig weekend bliver hun helt ulykkelig og græder "miiiiiin faaaaar", helt hjerteskærende. Hun spørger til ham løbende hver dag i ugen og nogle gange når vi Skyper med ham, er hun helt ulykkelig bagefter.
Han startede på jobbet 1/7, men så havde vi lige 3 ugers ferie og så på igen. Det gik sådan set fint nok efter de første 2 uger, men efter ferien er det ligesom om at det er startet rigtigt.
Hun er helt med på at han er på arbejde og at han kommer hjem igen om et par dage.
Når han så er hjemme, er hun helt oppe at køre af lykke, men er det stadig mig hun vil have, når der skal puttes og skiftes ble mm. Men så snart der er noget i ugedagene, hvor jeg sætter grænser for hende bruger hun igen kortet "Miiiin faaaar - jeg vil ha' min far".
Mit spørgsmål er så, hvordan adskiller jeg reelt afsavn fra om hun bare vil have det hun ikke kan få og afprøver grænser? Selvom jeg godt ved at hun selvfølgelig savner ham.
Hvornår skal vi evaluere på hendes adfærd og trivsel i forhold til at han er væk - er det specielle ting vi skal være opmærksomme på at gøre?
Jeg prøver så hvidt mulig at have en harmonisk hverdag med faste tider og rytmer. Men er jo alene med hende samtidig med at jeg er selvstændig, så der er en del at se til og kan ikke helt undgå at få følelsen af at jeg ikke er der nok - eller føler i hverfald at jeg burde være der mere, nu hvor han ikke er der. Men da han var hjemme, var der jo altid en der kunne lege og underholde hende men jeg feks. laver mad og andet....
Det er lige med at få det hele til at gå op.
Håber at du ved, ud fra dette, hvor jeg vil have dine tanker hen og glæder mig til at høre fra dig.
Venligst
D.