3 årig med tøjproblemer

27. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 10 mdr.

3 årig med tøjproblemer

Kære Helen,

Vi har netop læst dine mange gode svar og råd og håber du også har et par guldkorn til os vedr. vores dejlige søn Oliver.

Vi er en familie med far, mor og storesøster 14 år samt Oliver..

Oliver bliver 3 år i november og er en glad og velfungerende dreng som har udviklet sig normalt og harmonisk fra fødsel. Han har et stærkt sind, er meget selvstændig og leger uden problemer med børn der er en del ældre end ham selv.. Han er klog og hurtig i sin opfattelse af situationer og samtidig en meget kærlig og empatisk dreng.
Har aldrig slået andre børn eller været problematisk i sin tilgang til nye situationer omkring ham.
Alt i alt en rigtig dejlig og sjov lille mand..

Men.. i løbet af maj-juni fik han en dille med at hive op i ærmerne på sine langærmede trøjer/bodystocking.. og havde sågar travlt med at vores langærmede trøjer også skulle hives op. Snart ville han kun have kortærmet t-shirts og bodystocking på og vi er pt i en situation hvor Oliver kun vil have 3 udvalgte t-shirts og bukser på.

Selv i 25 graders varme.. kun bukser og ikke shorts. Ej ...

Annonce

... heller hjemmesko mere og kun de samme par støvler når han skal ud..Han vil heller ikke have jakke eller trøje på mere.. kun dunvest!

Oliver bruger stadig sut og ble.

Vi har prøvet flere gange at være konsekvente med at vi bestemmer tøjet efter vejret og det har blot resulteret i en grædende men stålfast dreng der ikke giver sig. Her til aften endnu en scene om sovetøj og over 1 times gråd og vrede, hvor vi prøvede at tale ham til rette med forståelse og anerkendelse af hans ønsker. Vi endte med at hente den beskidte t-shirt fra vasketøjskurven og Oliver lagde sig på puden med et smil og godnatkys.

Vi ved godt at Oliver muligvis er et helt normalt 3-årigt barn, men trænger sådan til at få nogle råd om hvordan vi kan handle bedre i situationerne samt hvordan vi får varmt tøj på ham igen.. Og hører gerne at der er andre 3-årige ligesom ham..
Vores frygt er selvfølgelig at der kan være nogle "tics" omkring Olivers opførsel der er tvangsbetonet eller ikke er normale. Og hvad vi så skal gøre herfra..?

Vi ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Olivers mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Krydderurter

På persille, purløg og andre krydderurter og bladgrøntsager som f.eks. spinat og salat, kan der være jord og dermed jordbakterier - selv efter grundig vask. Bakterierne kan vokse, hvis maden gemmes eller ved genopvarmning, og de kan medvirke til dannelse af nitrit. Nitrit kan reagere med blodets hæmoglobin, så det ikke kan transportere ilt rundt i barnets krop.

"Grønt drys"på varm mad må derfor ikke gives til spædbørn og småbørn. Friske krydderurter og bladgrøntsager må dog...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie