Brev:
Trodsalder? - 2 år
15. august 2011
Alder:
2 år
Trodsalder? - 2 år
Kære Helen
Det er over 1 år siden jeg har skrevet til dig, men nu har vi i allerhøjeste grad brug for din hjælp.
Vores datter er blevet 2 år og begyndt at få nogle vredesudbrud som er meget voldsomme. Hun græder og skriger helt vildt og det kan være over en lille ting. f.eks at hun havde bestemt sig for at skulle hoppe på trampolin, som ikke kan lade sig gøre fordi vi skal spise. Jeg fortæller hende at jeg godt kan høre at hun er vred og ked af det og lader hende så være. Det kan tage ca 10 min og går så over af sig selv. Når jeg prøver at holde om hende skubber hun mig væk. Kan jeg gøre andet?
Det største problem er når hun skal sove. I lang tid har vi været ved siden af hendes seng når hun blev puttet (hun sover på værelse med sin storesøster) og det kan tage op til en time at få hende til at sove. Vi har prøvet at sige at vi ikke vil ligge hos hende men kommer og kigger til hende. Det bliver hun meget gal over og skriger og græder til vi kommer.
Nu har det udviklet sig til at hun ofte vil op i mors seng (jeg har et par gange givet pigerne lov til at sove der når min mand har været væk:-/) Det får hun nogle gange lov til så hun ikke vækker storesøster som sover før hende.
Hun bliver også gal når min mand putter og siger hun vil puttes af mor. De sidste par gange han har puttet er det gået ok til hun skal sove, hvor hun så kalder på mig eller vil op i min seng. I dag gik det helt galt. Min mand tog hende til sidst med i vores seng hvor hun så var blevet så gal, at hun lå og skreg og han slet ikke kunne få hende til ro. Han blev også gal og frustreret og råbte af hende. Jeg havde bestemt mig for ikke at blande mig, men sådan skal hun ikke falde i søvn, så jeg endte med at tage over, hvorefter hun straks faldt til ro.
Lige nu ved vi slet ikke hvad vi skal gøre. Jeg har ofte en del arbejde om aftenen og synes vi begge skal kunne putte.
Det skal siges at min datter ellers altid har været utrolig nem og en meget mild pige
Håber du kan hjælpe os
Hilsen