Trodsalder? - 2 år

15. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år

Trodsalder? - 2 år

Kære Helen

Det er over 1 år siden jeg har skrevet til dig, men nu har vi i allerhøjeste grad brug for din hjælp.

Vores datter er blevet 2 år og begyndt at få nogle vredesudbrud som er meget voldsomme. Hun græder og skriger helt vildt og det kan være over en lille ting. f.eks at hun havde bestemt sig for at skulle hoppe på trampolin, som ikke kan lade sig gøre fordi vi skal spise. Jeg fortæller hende at jeg godt kan høre at hun er vred og ked af det og lader hende så være. Det kan tage ca 10 min og går så over af sig selv. Når jeg prøver at holde om hende skubber hun mig væk. Kan jeg gøre andet?

Det største problem er når hun skal sove. I lang tid har vi været ved siden af hendes seng når hun blev puttet (hun sover på værelse med sin storesøster) og det kan tage op til en time at få hende til at sove. Vi har prøvet at sige at vi ikke vil ligge hos hende men kommer og kigger til hende. Det bliver hun meget gal over og skriger og græder til vi kommer.

Nu har det udviklet sig til ...

Annonce

... at hun ofte vil op i mors seng (jeg har et par gange givet pigerne lov til at sove der når min mand har været væk:-/) Det får hun nogle gange lov til så hun ikke vækker storesøster som sover før hende.

Hun bliver også gal når min mand putter og siger hun vil puttes af mor. De sidste par gange han har puttet er det gået ok til hun skal sove, hvor hun så kalder på mig eller vil op i min seng. I dag gik det helt galt. Min mand tog hende til sidst med i vores seng hvor hun så var blevet så gal, at hun lå og skreg og han slet ikke kunne få hende til ro. Han blev også gal og frustreret og råbte af hende. Jeg havde bestemt mig for ikke at blande mig, men sådan skal hun ikke falde i søvn, så jeg endte med at tage over, hvorefter hun straks faldt til ro.

Lige nu ved vi slet ikke hvad vi skal gøre. Jeg har ofte en del arbejde om aftenen og synes vi begge skal kunne putte.

Det skal siges at min datter ellers altid har været utrolig nem og en meget mild pige

Håber du kan hjælpe os
Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Salg af modermælk

Især for tidligt fødte børn har stor glæde af at få modermælk og derfor køber flere børneafdelinger modermælk til disse børn.

Hvis du producerer meget mælk vil det derfor være en rigtig god idé at sælge noget at din mælk.

Da mælken især i de første 2 mdr er meget næringsholdig, er det især denne mælk, som man er interesseret i. Det er også vigtigt at mor ikke er ryger og ikke tager medicin.

Du kan henvende dig til Kvindemælkscentralen på Hvidovre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder