Brev:
Koncentration og ejerskab
15. august 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Koncentration og ejerskab
Kære Helen
Først tak for dit sidste svar, det er dejligt med andres besyv på tingene :)
Glemte helt at spørge om følgende:
Hvad kan man forlange af et barn på 2 år og 3 mdr med hensyn til koncentration?
Dagplejer siger at han "flakker" rundt fra ting til ting, dvs har svært ved at finde ro og sætte sig ned og lege, især når der er flere omkring ham.
- derhjemme ser han gerne tegnefilm, læser bøger, lægger puslespil, tegner, leger med biler og tog etc. - andre gange kaster han sig over 5 ting på en gang og farer rundt :) - altså vi oplever ikke at det er et problem.
Er der ikke bare forskel på børn? Nogle er gode til at finde ro og sætte sig ned i leg og andre vil lege med det hele og være hvor der sker noget, dvs i centrum??
Har har det meget med mit, og føler ejerskab over alt. Dvs legetøj og sågar en pige i dagpleje som han er smadder glad for, dvs. han har svært ved at andre knuser og krammer hende.
Skal alt ovenstående også læres eller er der røde advarselslamper som blinker?
Vi øver derhjemme på dit og mit, vi øver på at man skal vente på sin tur og mere til. Men tager gerne imod gode råd :)
Tak igen - Knus og kram