Koncentration og ejerskab

15. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Koncentration og ejerskab

Kære Helen

Først tak for dit sidste svar, det er dejligt med andres besyv på tingene :)

Glemte helt at spørge om følgende:
Hvad kan man forlange af et barn på 2 år og 3 mdr med hensyn til koncentration?

Dagplejer siger at han "flakker" rundt fra ting til ting, dvs har svært ved at finde ro og sætte sig ned og lege, især når der er flere omkring ham.
- derhjemme ser han gerne tegnefilm, læser bøger, lægger puslespil, tegner, leger med biler og tog etc. - andre gange kaster han sig over 5 ting på en gang og farer rundt :) - altså vi oplever ikke at det er et ...

Annonce

... problem.

Er der ikke bare forskel på børn? Nogle er gode til at finde ro og sætte sig ned i leg og andre vil lege med det hele og være hvor der sker noget, dvs i centrum??

Har har det meget med mit, og føler ejerskab over alt. Dvs legetøj og sågar en pige i dagpleje som han er smadder glad for, dvs. han har svært ved at andre knuser og krammer hende.

Skal alt ovenstående også læres eller er der røde advarselslamper som blinker?

Vi øver derhjemme på dit og mit, vi øver på at man skal vente på sin tur og mere til. Men tager gerne imod gode råd :)

Tak igen - Knus og kram

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

Annonce

Viden om børn:

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.