Brev:
5 år og meget let til tårer
12. august 2011
Alder:
5 år
5 år og meget let til tårer
Hej!
Jeg har en skøn, sjov, klog datter på 5 år, som altid har haft meget let til gråd. Både hvis hun ikke får sin vilje, hvis andre børn skubber lidt, hvis hun ikke kan det, hun gerne vil. Hun er en meget sensitiv pige, hvorfor jeg altid har mødt hende anerkendende, når hun er brudt i et gråd, og som regel falder hun til ro, når man taler stille og roligt med hende.
Men i børnehaven græder hun også meget nemt hvis de andre små børn skubber lidt eller gør andre bagateller (som vi voksne måske mener det er). Hun føler sig meget hurtigt drillet og bliver ked af det.
Nu skal hun i skole næste år - og jeg vil så gerne hjælpe hende til at kunne tackle disse situationer på andre måder også. Jeg er begyndt at tale med hende om hvad hun måske kunne gøre anderledes, men det hjælper ikke rigtig. Har du nogle gode råd?
I morges da jeg afleverede hende i børnehave græd hun VILDT, da jeg gik. jeg havde siddet sammen med hende i ca. 5 min. inde på stuen, og hun var igang med at tegne. Pædagogen sagde" hold nu op med at drille mor". Det synes jeg så heller ikke er den bedste kommentar hmm....
De har også før sagt til mig, at hun altid vil have sin vilje og bliver vild, hvis det ikke lige går efter hendes hoved. Jeg har fortalt dem, at hun er meget følsom, og det er derfor hun reagerer, som hun gør.
Hjælp!!!!