5 år og meget let til tårer

12. august 2011

Kategori:
Alder:
5 år

5 år og meget let til tårer

Hej!

Jeg har en skøn, sjov, klog datter på 5 år, som altid har haft meget let til gråd. Både hvis hun ikke får sin vilje, hvis andre børn skubber lidt, hvis hun ikke kan det, hun gerne vil. Hun er en meget sensitiv pige, hvorfor jeg altid har mødt hende anerkendende, når hun er brudt i et gråd, og som regel falder hun til ro, når man taler stille og roligt med hende.

Men i børnehaven græder hun også meget nemt hvis de andre små børn skubber lidt eller gør andre bagateller (som vi voksne måske mener det er). Hun føler sig meget hurtigt drillet og bliver ked af det.

Nu skal hun i skole næste år - og jeg vil så gerne hjælpe hende til at kunne tackle ...

Annonce

... disse situationer på andre måder også. Jeg er begyndt at tale med hende om hvad hun måske kunne gøre anderledes, men det hjælper ikke rigtig. Har du nogle gode råd?

I morges da jeg afleverede hende i børnehave græd hun VILDT, da jeg gik. jeg havde siddet sammen med hende i ca. 5 min. inde på stuen, og hun var igang med at tegne. Pædagogen sagde" hold nu op med at drille mor". Det synes jeg så heller ikke er den bedste kommentar hmm....

De har også før sagt til mig, at hun altid vil have sin vilje og bliver vild, hvis det ikke lige går efter hendes hoved. Jeg har fortalt dem, at hun er meget følsom, og det er derfor hun reagerer, som hun gør.

Hjælp!!!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

28. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Udfordringer med opdragelse af 4 årig

Hej Helen Mit spørgsmål drejer sig om opdragelse - både generelt og...

20. november 2023 | Opdragelse | 4 år, 8 mdr.

Ikke så robust 4,5 årig

Kære Helen. Vi er forældre til en søn på 4,5 og en datter på 2 år. Vores...

11. september 2023 | Renlighed | 5 år, 3 mdr.

Toiletproblemer

Hej, Jeg har tidligere skrevet omkring vores datters "lave stort" problem på...

14. august 2023 | Sovevaner | 4 år, 4 mdr.

Hvordan putter jeg to børn alene?

Hej Helen Jeg skriver for at høre om du har et godt råd. Vi har en dreng...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne