Brev:
Børnehaveopstart og pludselig generthed
4. august 2011
Alder:
2 år, 11 mdr.
Børnehaveopstart og pludselig generthed
Kære Helen,
Så har jeg brug for et klogt svar igen :-)
Denne gang er det med min "store søn" som jo snart bliver 3, og dermed skal i børnehave. Han har altid været meget udadvendt og snakket med alt og alle, men her i ferien har det taget en drejning, han er pludselig blevet genert, og skal lige "tø op" når der fx kommer gæster.
I mandags startede han så i dagplejen igen, efter 5 ugers ferie. Han er begyndt at græde når jeg afleverer ham :-( og det har han altså aldrig gjort før. Dagplejemoderen siger, at der går et par timer, før han er tøet op, og begynder at snakke. Nu frygter jeg selvfølgelig børnehavestarten, som jeg er bange for, vil blive hård for ham, hvis han pludselig har fået det sådan..... Hvordan skal jeg tackle det ?
Kærlig hilsen
Lene