Brev:
At vente
3. august 2011
Alder:
20 mdr.
At vente
Kære Helen,
Lang tid siden, men det går bare godt med S. Han er en glad og harmonisk dreng, laid back, som amerikanerne kalder det. Der er sjældent vrøvl med ham, så jeg er en forfærdelig glad og stolt mor :)
Der er dog lige en ting, som jeg gerne vil have din ekspertise omkring. S. er vældig dårlig til at vente. Det er som regel sidst på eftermiddagen, hvor jeg er ved at lave aftensmad, og han vil op på min arm hele tiden, hvilket jeg af gode grunde ikke lige kan på det tidspunkt. Jeg synes ellers generelt, at jeg tager mig af hans behov nu og her, men jeg vil gerne, at han lærer at vente et par minutter, til jeg er færdig med det, jeg lige er igang med. Han bliver meget vred, skriger og maser sig ind mellem mig og køkkenbordet. Det nytter ingenting, at jeg siger, at jeg først skal have tørret mine hænder el. lign.
Jeg tror hverken det drejer sig om sult eller træthed, da han sover en tre-timers lur til ved 15-tiden, og jeg giver ham frugt og knækbrød om eftermiddagen.
Du kender det nok, men han skriger på sådan en krævende "gør hvad jeg vil have dig til NU"-måde, så jeg bliver irritereret på ham og råber, og så bliver han selvfølgelig ked af det (og jeg får dårlig samvittighed).
Kan du hjælpe med nogle fif til, hvordan jeg lærer ham lidt tålmodighed? Han skal jo gerne være storebror på et tidspunkt, og så vil det jo være rart, hvis han ved at jeg ikke står til rådighed hele tiden.
Med venlig hilsen
Mette