At vente

3. august 2011

Kategori:
Alder:
20 mdr.

At vente

Kære Helen,

Lang tid siden, men det går bare godt med S. Han er en glad og harmonisk dreng, laid back, som amerikanerne kalder det. Der er sjældent vrøvl med ham, så jeg er en forfærdelig glad og stolt mor :)

Der er dog lige en ting, som jeg gerne vil have din ekspertise omkring. S. er vældig dårlig til at vente. Det er som regel sidst på eftermiddagen, hvor jeg er ved at lave aftensmad, og han vil op på min arm hele tiden, hvilket jeg af gode grunde ikke lige kan på det tidspunkt. Jeg synes ellers generelt, at jeg tager mig af hans behov nu og her, men jeg vil gerne, at han lærer at vente et par minutter, til jeg er færdig med det, jeg lige er igang med. Han bliver meget vred, skriger og maser sig ind mellem ...

Annonce

... mig og køkkenbordet. Det nytter ingenting, at jeg siger, at jeg først skal have tørret mine hænder el. lign.

Jeg tror hverken det drejer sig om sult eller træthed, da han sover en tre-timers lur til ved 15-tiden, og jeg giver ham frugt og knækbrød om eftermiddagen.

Du kender det nok, men han skriger på sådan en krævende "gør hvad jeg vil have dig til NU"-måde, så jeg bliver irritereret på ham og råber, og så bliver han selvfølgelig ked af det (og jeg får dårlig samvittighed).

Kan du hjælpe med nogle fif til, hvordan jeg lærer ham lidt tålmodighed? Han skal jo gerne være storebror på et tidspunkt, og så vil det jo være rart, hvis han ved at jeg ikke står til rådighed hele tiden.

Med venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så sætter jeg mig endelig ned og skriver et brev til dig :o)

Jeg har fulgt med i din fantastiske brevkasse fra før min datter, på snart 11 mdr, blev født og har tit kunne bruge et råd på vejen af dig, men det er som sagt først nu, at jeg får sat mig ned og skriver selv. Købte endda også din bog, selvom den (desværre) først udkom da min datter vist var ved at være en 4-5 måneder ;o) Ja, jeg betegner mig faktisk som lidt af en fan, he-he ;o)

Mange hilsner (og ja, jeg har altså også lyst til at give et knus) fra "Mor"