Prøver grænser af

1. august 2011

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Prøver grænser af

Hej Helen

Tak for alle dine gode svar, de er til stor glæde og gavn.

Min datter er nu 11 mdr. og er i en alder hvor hun prøver grænser af, og reagerer voldsomt til tider.

Når hun får rugbrødshapser ligger jeg gerne dem foran hende på hendes bord, for giver jeg hende en tallerken smider hun den på gulvet. Hun tager også gerne rugbrødshapserne og putter dem i munden, men de ender ofte også på gulvet. Jeg siger "nej det må du ikke", men hun griner bare og gentager det igen.

Jeg tænker hvor meget hun forstår i en alder af 11 mdr, for jeg ønsker selvfølgelig ikke at skælde hende ud, men omvendt gider jeg heller ikke have hun smider rundt med maden.

Hun er begyndt at reagere voldsomt, hvis jeg siger av eller nej til blomster eller andet ...

Annonce

... hun piller ved, tager jeg hende væk, kan hun godt begynde at græde med tåre, hvor det virker mere som hysteri. Hvad stiller jeg op med det?? Er det en fase som går over igen?

Jeg ønsker et velopdraget barn, men synes det er svært hvordan man skal gribe det an og hvad hun egentligt forstår nu.
Kan man i en kort version forklar, hvad vejen til god opdragelse og et velopdraget barn er?

Hun har en fætter på knap 3 år, som ofte slår ud efter hende når hun prøver at tage hans legetøj, han vil helst ikke dele. Fotograferer hun ham og kan hun finde på at efterligne ham, og derved slå ud efter os forældre, når vi siger nej og tager hende væk?

Fortsat god dag :-)

Jeg glæder mig til at hører fra dig.

Mange tak, og mange hilsner fra
førstegangsmor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin