Brev:
Prøver grænser af
1. august 2011
Alder:
11 mdr.
Prøver grænser af
Hej Helen
Tak for alle dine gode svar, de er til stor glæde og gavn.
Min datter er nu 11 mdr. og er i en alder hvor hun prøver grænser af, og reagerer voldsomt til tider.
Når hun får rugbrødshapser ligger jeg gerne dem foran hende på hendes bord, for giver jeg hende en tallerken smider hun den på gulvet. Hun tager også gerne rugbrødshapserne og putter dem i munden, men de ender ofte også på gulvet. Jeg siger "nej det må du ikke", men hun griner bare og gentager det igen.
Jeg tænker hvor meget hun forstår i en alder af 11 mdr, for jeg ønsker selvfølgelig ikke at skælde hende ud, men omvendt gider jeg heller ikke have hun smider rundt med maden.
Hun er begyndt at reagere voldsomt, hvis jeg siger av eller nej til blomster eller andet hun piller ved, tager jeg hende væk, kan hun godt begynde at græde med tåre, hvor det virker mere som hysteri. Hvad stiller jeg op med det?? Er det en fase som går over igen?
Jeg ønsker et velopdraget barn, men synes det er svært hvordan man skal gribe det an og hvad hun egentligt forstår nu.
Kan man i en kort version forklar, hvad vejen til god opdragelse og et velopdraget barn er?
Hun har en fætter på knap 3 år, som ofte slår ud efter hende når hun prøver at tage hans legetøj, han vil helst ikke dele. Fotograferer hun ham og kan hun finde på at efterligne ham, og derved slå ud efter os forældre, når vi siger nej og tager hende væk?
Fortsat god dag :-)
Jeg glæder mig til at hører fra dig.
Mange tak, og mange hilsner fra
førstegangsmor