Brev:
Start i børnehave - 2 år, 10 mdr.
23. juni 2011
Alder:
2 år, 10 mdr.
Start i børnehave - 2 år, 10 mdr.
Hej Helen.
Vores datter Emily som fylder 3 til august skal starte i børnehave. Lige nu går hun i en rigtig god vuggestue og er i mellemgruppen. Vi har alle været rigtig glade for den.
Emily er en meget livlig og glad pige som både pædagoerne og børnene er meget glad for.
Men vi bor ret langt væk fra den og det er jo nu at hun får venner som hun skal gå i skole med. PT vil hun ikke komme til at gå i skole med nogen af de børn hun går sammen med nu.
Derfor besluttede vi at flytte hende til en anden institution som vi bor meget tæt på. Hun har fået plads fra den 1. juli.
Vi har nu været og besøge stedet og de virke søde. De to gange vi har været der er ikke gået så godt.
1. gang var vi der et par timer til samling og en tur på legepladsen. Men hun ville ikke slippe mig og ville ikke snakke med hverken pædagoerne eller de andre børn.
2. gang aftalte vi at blive lidt længere og evt spise lidt frokost med. Det gik rigtigt dårligt. Da vi kom ind af døren startede hun med at græde. Hun ville ikke engang med ind på stuen. Tilsidst kom hun dog med. Hun ville ikke lege med børnene selvom at de kom over og spurgte. Hun ville intet socialt og heller ikke spise mad.
Har vi lavet en dårlig beslutning i at flytte hende. Jeg har aldrig set hende sådan her. Eller skal hun bare have lidt tid?
Hilsen Helene