Snart 8 år og mangel på respekt

20. juni 2011

Kategori:
Alder:
7 år, 6 mdr.

Snart 8 år og mangel på respekt

Kære Helen.

Jeg har før været i kontakt med dig omkring opdragelsen af mine to meget selvstændige drenge. Det er nu sådan at min snart 8 årige dreng er begyndt at hæve stemmen, råbe ad mig og sjældent hører efter når jeg beder ham om noget. Ofte er vi ude i at jeg skal sige tingene både 6 og 7 gange hvor han blot svarer at han skal liiige.....

Jeg har nu haft to episoder de sidste to dage hvor det er endt med at min søn er blevet sendt i seng uden godnat historie og aftensang og bøn som vi normalt gør. Han har været direkte flabet overfor mig. Man kunne godt sidestille hans flabenhed med at han stak fingrene i ørene og sagde lalalala:-) Han skriger og hyler, og bliver meget fortvivlet og vred.

Første gang vi idag havde et "skænderi" sagde jeg til ham at når han opfører sig sådan, så var der ingen wii spil i to dage (efter et par advarsler). Så knaldede han ud og skreg og råbte dvs eder og forbandelser. Og ...

Annonce

... så endte det med at han kom i seng. Jeg er meget i tvivl om flg.:

Skal jeg stadig holde på ingen wii nu hvor jeg også har lagt ham til at sove uden historie? Eller er det sidste "straf" nok? Jeg er ikke sur når jeg siger godnat, men fortæller ham blot at han bliver nødt til at lære at han skal tale pænt. Når han siger at jeg er den dummeste og ondeste mor i verden, så siger jeg at det er jeg ked af at høre men at jeg elsker ham rigtig meget.

Ja, jeg er meget i tvivl omkring "afstraffelsen". Synes selv at jeg gør rigtig meget for at bevare den gode stemning, men jeg er ved at blive vanvittig over at han ikke hører efter, når jeg beder ham om noget og at jeg skal sige det så mange gange til ham. Hvis jeg kærligt forsøger at tage fat i ham under seancen, så vrider han sig løs mens han enten griner eller bliver endnu mere vred. Dette er måske lidt forvirrende men jeg ER forvirret.

Kærlig hilsen
"onde mor"

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. februar 2024 | Sovevaner | 8 år, 7 mdr.

8-årig kommer ind til mor og far om natten

Kære Helen. Jeg skriver da mig og min mand ønsker at få dobbeltsengen...

8. januar 2024 | Opdragelse | 6 år, 8 mdr.

Dårlig opførsel og drillerier

Hej Helen. Tak for dine tidligere gode svar til storebror der i dag er 15...

21. november 2023 | Udvikling | 7 år, 4 mdr.

Dreng på 7 år, social udvikling

Kære Helen, Vi er forældre til en dejlig dreng på snart 7 et halvt år. Han...

5. oktober 2023 | Opdragelse | 7 år, 4 mdr.

7årig dreng

Hej Helen, Jeg har så mange ting jeg er usikker på, og ved ikke hvor jeg...

Annonce

Viden om børn:

Ultralydsscanning - gravid

Ultralydsscanning giver os muligehed for at se ind i livmoderen til det lille barn. Ved at ultralydsscanne kan man således se, om barnet har det godt, man kan vurdere, om barnet vokser, som det skal, og man kan regne ud, om terminen er rigtig. Man vil også kunne se, om der er mere end et barn.

Når man ultralydsscanner, bevæger man et kegleformet eller rundt apparat rundt på den gravides mave. Der sendes nogle lydbølger gennem maven og på en skærm, vil man kunne se, hvordan...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!