Brev:
Snart 8 år og mangel på respekt
20. juni 2011
Alder:
7 år, 6 mdr.
Snart 8 år og mangel på respekt
Kære Helen.
Jeg har før været i kontakt med dig omkring opdragelsen af mine to meget selvstændige drenge. Det er nu sådan at min snart 8 årige dreng er begyndt at hæve stemmen, råbe ad mig og sjældent hører efter når jeg beder ham om noget. Ofte er vi ude i at jeg skal sige tingene både 6 og 7 gange hvor han blot svarer at han skal liiige.....
Jeg har nu haft to episoder de sidste to dage hvor det er endt med at min søn er blevet sendt i seng uden godnat historie og aftensang og bøn som vi normalt gør. Han har været direkte flabet overfor mig. Man kunne godt sidestille hans flabenhed med at han stak fingrene i ørene og sagde lalalala:-) Han skriger og hyler, og bliver meget fortvivlet og vred.
Første gang vi idag havde et "skænderi" sagde jeg til ham at når han opfører sig sådan, så var der ingen wii spil i to dage (efter et par advarsler). Så knaldede han ud og skreg og råbte dvs eder og forbandelser. Og så endte det med at han kom i seng. Jeg er meget i tvivl om flg.:
Skal jeg stadig holde på ingen wii nu hvor jeg også har lagt ham til at sove uden historie? Eller er det sidste "straf" nok? Jeg er ikke sur når jeg siger godnat, men fortæller ham blot at han bliver nødt til at lære at han skal tale pænt. Når han siger at jeg er den dummeste og ondeste mor i verden, så siger jeg at det er jeg ked af at høre men at jeg elsker ham rigtig meget.
Ja, jeg er meget i tvivl omkring "afstraffelsen". Synes selv at jeg gør rigtig meget for at bevare den gode stemning, men jeg er ved at blive vanvittig over at han ikke hører efter, når jeg beder ham om noget og at jeg skal sige det så mange gange til ham. Hvis jeg kærligt forsøger at tage fat i ham under seancen, så vrider han sig løs mens han enten griner eller bliver endnu mere vred. Dette er måske lidt forvirrende men jeg ER forvirret.
Kærlig hilsen
"onde mor"