Brev:
4 år og trodsig
18. maj 2011
Alder:
4 år
4 år og trodsig
Kære Helen.
Jeg skriver til dig om min datter der bliver fire år om en uge. Hun er indenfor det sidste halve år begyndt på at ville bestemme meget og blive meget sur når hun ikke får sin vilje. Hun kan nogen gange være sur lige fra hun står op og indtil hun skal afsted i sin skole. Det er små ting som at vi siger nej til fjernsyn om morgenen så vi alle kan spise morgenmad sammen. Så bliver hun sur og græder og vil ingenting.
Hun har en lillebror på et år som hun er meget glad for og jeg har aldrig mærket jalousi på nogen måde.
Vi sætter grænser for hende og lader hende ikke bestemme alt. Men nogen gange synes jeg også det er svært hvis storesøster altid får nej.
Vi bor i udlandet, jeg går hjemme og vi har fuldtids nanny. Min mand er bange for at hun om et par år vil være - ja en forkælet pige der vil bestemme alt og det gør ham ked, for han synes at vi er nogen gode og rolige forældre og det er jeg enig i:). Jeg er dog knap så bekymret, jeg ser jo dagligt andre børn der opfører sig på samme måde og i løbet ad dagen er hun meget sød og kærlig over for os. Det er mest i yderpunkterne, altså morgen og aften når far er her, at hun opfører sig dårligt og fx nægter at svare os venligt.
Bottom line - bør jeg også være bekymret eller kan det også være meget aldersbetinget?
Mange hilsner
Majbarn