Mit barn afviser mig

13. april 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Mit barn afviser mig

Hej Helen

Jeg skriver til fordi min datter afviser mig ret kontant i øjeblikket. Det er kun far, der duer.

Min mand arbejder som lærer og har fri hver dag kl 14, så han henter og afleverer 3-4 dage om ugen.

Jeg er ved at efteruddanne mig, så 1-2 aftener om ugen er jeg væk og enkelte lørdage. Men når jeg er hjemme og sammen med min datter, så gør jeg alt for at hun skal mærke mit nærvær. Vi bygger lego, hun "hjælper" mig med madlavning (smager på råvarer og rører i gryden osv osv.) ...

Annonce

... Vi tegner og hygger og krammer. Når det kun er mig og hende har vi det superhyggeligt, men lige så snart at far er der, så er det far, far, far. Jeg må ikke kysse eller kramme min mand, så kommer hun løbende og slår mig og siger "MIN far", møver sig ind og skubber mig væk. Hvis bleen skal skiftes så er det far - tandbørstningen er næsten det eneste, som hun ikke vil have far til.

Det gør selvfølgelig meget ondt og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.

Har du nogle idéer?

Hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Udslæt - hos børn

Børn kan få mange forskellige slags knopper og udslæt. Det kan være svært at afgøre, om det bare er noget forbipasserende, og hvis du er i tvivl, så kontakt altid lægen. De mest almindelige former for udslæt hos babyer er:

- Ble-eksem: Voldsom rød numse, knopper, og det kan være smertefuldt. Det kan skyldes at barnet ikke tåler det materiale, som engangsbleen er lavet af, og det kan derfor være en fordel at prøve et andet blemærke. Det kan også skyldes, at barnets hud reagerer på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.