Brev:
Mit barn afviser mig
13. april 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Mit barn afviser mig
Hej Helen
Jeg skriver til fordi min datter afviser mig ret kontant i øjeblikket. Det er kun far, der duer.
Min mand arbejder som lærer og har fri hver dag kl 14, så han henter og afleverer 3-4 dage om ugen.
Jeg er ved at efteruddanne mig, så 1-2 aftener om ugen er jeg væk og enkelte lørdage. Men når jeg er hjemme og sammen med min datter, så gør jeg alt for at hun skal mærke mit nærvær. Vi bygger lego, hun "hjælper" mig med madlavning (smager på råvarer og rører i gryden osv osv.) Vi tegner og hygger og krammer. Når det kun er mig og hende har vi det superhyggeligt, men lige så snart at far er der, så er det far, far, far. Jeg må ikke kysse eller kramme min mand, så kommer hun løbende og slår mig og siger "MIN far", møver sig ind og skubber mig væk. Hvis bleen skal skiftes så er det far - tandbørstningen er næsten det eneste, som hun ikke vil have far til.
Det gør selvfølgelig meget ondt og jeg aner ikke hvad jeg skal stille op.
Har du nogle idéer?
Hilsen
Louise