Min søn slår mig

5. april 2011

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Min søn slår mig

Kære Helen

Jeg skriver fordi min ellers så søde og dejlige søn er ved at blive meget voldsom i sin adfærd overfor mig. Det i en sådan grad, at jeg bliver frustreret og føler mig magtesløs.

Et eksempel: jeg tager ham op om morgenen, og vi ligger lidt sammen i vores seng og "vågner" (Ofte er far taget afsted, da han møder tidligt på job). Det foregår som regel ved, at min søn putter sig ind til mig og efterhånden som han bliver mere frisk, begynder han at hoppe lidt rundt i sengen. Pludselig bliver dette til slag i mit ansigt, i maven (som er stor og gravid) eller han "nikker skaller". Jeg siger "nej!", ...

Annonce

... hvilket ikke virker, hvorefter jeg sætter ham fra mig, og så får han et grådanfald.

Men hvad gør jeg så bedst herefter? Jeg er klar over, at den selvstændighedsalder han er i lige nu gør, at han får disse voldsomme anfald, når hans verden ikke arter sig, som han forventer, og jeg forsøger at støtte ham: tager ham op og siger "det er også træls, at du ikke må være så voldsom" el.lign. Men - hvad med selve den voldsomme adfærd? Skal jeg være bekymret eller bare tilskrive den alderen og "kæmpe videre"? Det skal lige siges, at det kun er mig, der oplever det. Ikke hverken hans far eller dagplejeren.

Kærlig hilsen Marlene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Nysgerrighed børn

At være nysgerrig er den egenskab, der giver barnet nye erfaringer, og dermed får barnet til at udvikle sig og blive mere intelligent. Små børn er født som små forskere, der er rigtig gode til at undre sig over ting de møder og være nysgerrige på den verden, der omgiver dem.

Et barn skal derfor ikke stoppes i at udforske verden, men skal have lov til at undersøge og bibeholde sit naturlige anlæg for nysgerrighed. Det lille barn skal således opfordres til at føle, gribe, smage og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor