Børnehaven

31. marts 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Børnehaven

Hej Helen : )

En dag jeg kom og hentede Emilie i børnehaven, havde hun kastet sand på en dreng og han havde slået hende med en skovl i hovedet. Emilie begyndte at græde da jeg kom og pegede på sit hovede og pædagogen forklarede hvad der var sket.

Men Emilie var også helt ude af den, da vi kom hjem, hun græd og smed sig på gulvet. Men til sidst kunne vi tage hende op til os. I det store hele fornemmer vi, at hun er glad for børnehaven og at det er godt for ...

Annonce

... hende.

Enkelte dage, specielt hvis Emilie er udenfor når hun bliver hentet, er hun ikke til at få med hjem. Jeg prøver, at tage det stille og roligt og interesserer mig for det hun viser mig etc. men på et tidspunkt, er vi jo nød til at gå og så siger jeg, at nu skal vi hjem etc. og tager hende i hånden. Men alligevel kan hun finde på, at protestere lidt

Jeg synes egentlig, at jeg prøver at tackle situationen godt, men hvordan gør jeg det bedst/bedre?

Venlig hilsen

Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder