Overbeskytte

30. marts 2011

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Overbeskytte

Kære Helen

S er et meget kærligt barn. Han elsker at være tæt på mor og far, han kysser og krammer gerne længe, han har en fantastisk omgang med dyr, en evne til at selv hunde, der ikke bryder sig om børn, nærmest forguder ham. Hans omgang med andre børn er lige så venlig. Han skubber ikke, tager sjældent legetøj fra dem men spørger om han må se(med kropsprog og russisk). Han krammer, aer og kysser gerne sine venner.

S er et følsomt barn. Han har brug for nærvær og tryghed. Han kaster sig ikke hovedkulds ud i nye ting ligesom at ser fremmede an, før de må tage ham op, røre ved ham osv.

Når han vågner om morgenen skal vi helst ligge og putte under samme dyne i 10 min før han klar. Han hører ikke til gruppen af børn der vågner og er fuld firspring.

Han sover stadig hos os om natten. Dels fordi vi finder det rasende hyggeligt og dels fordi han søger trygheden. Specielt lige nu hvor han er 19 mdr kan vi mærke han har et øget behov. Han sover også ekstremt uroligt i disse mdr, hvilket formegentlig hænger sammen med udviklingen.

Han har stadig svært ved at give slip ...

Annonce

... på mig når jeg afleverer ham i DP men er glad i løbet af dagen. Han klynker også med det samme jeg henter ham og hænger tæt ind til mig imens jeg snakker med Dp om dagen. Jeg tager det som et udtryk for at han har savnet mig (hvilket man jo godt kan selvom man har hygget sig).

Jeg mærker lidt fra mine omgivelser at jeg overbeskytter ham. Ikke at de siger det direkte, men fornemmer det. Det handler om at han er så følsom og ikke kaster sig ud i ting. At han tager tid om at falde til i nye omgivelser (hvis mor ikke er der). Når jeg har ham med på weekend eller når vi i det hele taget er sammen er der ingen problemer. Han er et venligt, sjovt, lunt barn der elsker sin familie og vores venner.

Nu kender du lidt til mig igennem mine mange breve. Finder du noget sært i hans udvikling? Er jeg for omklamrende? Synes selv jeg giver masser af plads, men ja, jeg tager ham på skødet når han har behov og JA jeg sover med ham endnu....

Til slut vil jeg fortælle at han nu er begyndt at snakke (andet end russisk). Han siger Hej, nej, mama(mor), mam-mam (Mad), Gra(træ) og far

Hilsen P

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Sele til barnevogn

Barnevognssele anvendes, når der er risiko for at barnet kan falde ud af barnevognen og barnet bør være under opsyn, når det er i sele. De fleste børn har brug for sele i barnevognen fra de er 6 måneder gamle - nogle børn lidt før.

Du bør altid vælge en barnevognssele som er DVN mærket (Dansk Varefakta Nævn). Selen skal spændes fast i barnevognens bund og den må ikke kunne trækkes løs.

Selvom barnet ligger i DVN mærket sele, skal der altid være opsyn med et barn...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder