Brev:
Morsyg - 19 mdr.
22. marts 2011
Alder:
19 mdr.
Morsyg - 19 mdr.
Hej Helen.
Jeg har et spørgsmål ang vores søn på 19 mdr
Han bliver passet hjemme da jeg arbejder om aften, vi går i legestue to gange om ugen. Der er en masse andre børn som han er glad for at "lege" med.
Jeg startede op (efter forlænget barsel) på arbejdet igen efter barsel i starten af feb. mdr.
Vores søn er nu blevet MEGET morsyg, det er næsten kun mig der duer..... Vi har ellers altid prøvet at far også er meget "med" når han kommer fra arbejdet. Det har bl.a. altid været ham der bader ham - det er ligesom deres hyggestund.
Vores søn har også altid, siden han var ca 5-6 mdr kunne lægges til at sove om aften uden skrig og skrål.
Nu er han ked af det allerede når vi sætter os for at synge vores faste godnat sang. Det er ikke sådan at han græder men han små klynker/piver og når jeg så lægger ham ned i sengen holder han helt krampagtigt fast i min hånd/finger. Det med at holde fast gør han også om natten hvis han vågner. Det med at vågne om natte er også nyt, det har han heller ikke gjort før med mindt at han har været syg eller lign.
Mit spørgsmål er nu hvorfor gør han nu det...... Er det en følge af at jeg er startet på arbejde (jeg tager hjemmefra kl 15) eller er det den alder han er i nu hvor der bare psykisk sker meget?
Jeg synes det er syndt for ham at han virker ked af det når han skal sove, hvad kan jeg evt gøre?
Med venlig hilsen
Linette