Morsyg - 19 mdr.

22. marts 2011

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Morsyg - 19 mdr.

Hej Helen.

Jeg har et spørgsmål ang vores søn på 19 mdr

Han bliver passet hjemme da jeg arbejder om aften, vi går i legestue to gange om ugen. Der er en masse andre børn som han er glad for at "lege" med.
Jeg startede op (efter forlænget barsel) på arbejdet igen efter barsel i starten af feb. mdr.

Vores søn er nu blevet MEGET morsyg, det er næsten kun mig der duer..... Vi har ellers altid prøvet at far også er meget "med" når han kommer fra arbejdet. Det har bl.a. altid været ham der bader ham - det er ligesom deres hyggestund.

Vores søn har også altid, siden han var ca 5-6 mdr kunne lægges til at sove om aften uden skrig og skrål.
Nu er han ked af det allerede når vi ...

Annonce

... sætter os for at synge vores faste godnat sang. Det er ikke sådan at han græder men han små klynker/piver og når jeg så lægger ham ned i sengen holder han helt krampagtigt fast i min hånd/finger. Det med at holde fast gør han også om natten hvis han vågner. Det med at vågne om natte er også nyt, det har han heller ikke gjort før med mindt at han har været syg eller lign.

Mit spørgsmål er nu hvorfor gør han nu det...... Er det en følge af at jeg er startet på arbejde (jeg tager hjemmefra kl 15) eller er det den alder han er i nu hvor der bare psykisk sker meget?

Jeg synes det er syndt for ham at han virker ked af det når han skal sove, hvad kan jeg evt gøre?

Med venlig hilsen
Linette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder