Brev:
Reaktion - forklaring
1. marts 2011
Alder:
2 år, 7 mdr.
Reaktion - forklaring
Hej Helen,
Hvordan skal jeg reagere / forklare / opdrage / hjaelpe min dreng paa 2,5 aar, naar han kommer hjem fra institutionen og siger:
- en dag: "xx dreng kan ikke lige mig"
- en anden dag: "xx dreng har skubbet til og vaeltet mig idag"
Jeg vil jo gerne forsoege at hjaelpe ham til at vaere forstaaende / empatisk - men samtidig ikke finde sig i at blivet "traadt paa" - hvis du forstaar! ...
...
Umiddelbart taenker jeg at jeg gerne vil at han vaenner sig til at vaere mere eller mindre ligeglad med om xx kan lide ham eller ej og at han "bare" gaar videre og leger med nogle af de andre boern, altsaa at han bliver "staerk" til at vaere sig selv og ikke tage sig af at en anden siger/goer saadan ved ham ..... men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal reagere og hvad jeg kan sige i saadanne situationer.
TAK
Lone