Brev:
Storebror og i dagpleje
28. februar 2011
Alder:
2 år, 8 mdr.
Storebror og i dagpleje
Hej Helen.
Vores dejlige dreng Julius skal nu til at være storebror her først i april.
Vi snakker rigtig meget om den lille herhjemme og Julius virker til at glæde sig og være stolt over at skulle være storebror. Han bliver indraget i f.eks at samle den lilles vugge mv, hvilket han rigtig gerne vil.
Mit spørgsmål går på hvordan vi bedst gør mht dagpleje vs. at blive hjemme når den lille kommer.
Vi har snakket om at han skal være hjemme ved os og den lille de første dage, men at det også er vigtigt han kommer afsted i dagpleje. Det skal siges, at han er virkelig glad for sin dagpleje og elsker at lege med de andre børn.
Men syntes balancegangen mellem at han kommer ud blandt jævnaldrende og at han også føler han gerne må være hjemme hos os, er svær.
Er så nervøs for, at han kommer til at føle sig tilsidesat.
Hvad syntes du???
Med Venlig Hilsen
Henriette