Råber ad folk!

8. februar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 6 mdr.

Råber ad folk!

Hej Helen,

Min dreng paa 2,5 aar er paa det seneste begyndt at raabe og sige "nej, det maa du ikke", "gaa vaek" etc. til personer taet paa ham - isaer vores aupair pige - som han ellers ofte leger supergodt med og laver sjove ting med - men f.eks. naar vi spiser morgenmad og aupair kommer for at spise med/hjaelpe med at give lillebror mad - saa faar den hele armen af "neeeej, gaa vaek", "ikke her", "det maa du ikke" og han raaber og skriger af hende!

Hvis jeg saa begynder at tale om hvad vi skal lave i dag, ...

Annonce

... hvad han lavede igaar med hende etc. - saa slapper ham for det meste lidt af og kan grine og tale med - men lidt efter kommer det igen "neeej, du maa ikke spise" etc.

Jeg taenker, at det maaske er en form for jalousi - da hun ogsaa bruger meget tid med lillebror - eller overfor mig - at han kun vil have mig til at goere ting for og med ham...?? for mange gange naar han skal have mere mad/vand - og hun vil hjaelpe - er det "neeeej, KUN mor"....!

Hvordan skal jeg bedst reagerer/tale med ham i disse situationer??

TAK
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder