Brev:
Råber ad folk!
8. februar 2011
Alder:
2 år, 6 mdr.
Råber ad folk!
Hej Helen,
Min dreng paa 2,5 aar er paa det seneste begyndt at raabe og sige "nej, det maa du ikke", "gaa vaek" etc. til personer taet paa ham - isaer vores aupair pige - som han ellers ofte leger supergodt med og laver sjove ting med - men f.eks. naar vi spiser morgenmad og aupair kommer for at spise med/hjaelpe med at give lillebror mad - saa faar den hele armen af "neeeej, gaa vaek", "ikke her", "det maa du ikke" og han raaber og skriger af hende!
Hvis jeg saa begynder at tale om hvad vi skal lave i dag, hvad han lavede igaar med hende etc. - saa slapper ham for det meste lidt af og kan grine og tale med - men lidt efter kommer det igen "neeej, du maa ikke spise" etc.
Jeg taenker, at det maaske er en form for jalousi - da hun ogsaa bruger meget tid med lillebror - eller overfor mig - at han kun vil have mig til at goere ting for og med ham...?? for mange gange naar han skal have mere mad/vand - og hun vil hjaelpe - er det "neeeej, KUN mor"....!
Hvordan skal jeg bedst reagerer/tale med ham i disse situationer??
TAK
Lone