Min søn er så vred

29. januar 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Min søn er så vred

Hej Helen,

Så blev det min tur til at tilmelde mig - jeg er så frustreret og bliver nødt til at bede om din hjælp...

Min søn som fylder 3 år til marts, er utroligt vred og ked af det hele tiden. Faktisk er det efterhånden sjældent, at vi har en hyggelig stund.

Det er sjældent han græder rigtigt med tårer og alt det - han skaber sig bare, hopper rundt i raseri, vil altid det stik modsatte af, hvad vi andre vil, råber, skriger og klynker over stort set alt.

Jeg ved, at man kan have en tendens til kun at se det negative, når man er frustreret som jeg er, og det er jeg meget bevidst om, så jeg prøver trods alt, at få det bedste ud af det hver dag.

Jeg er desværre nået der til, hvor jeg næsten ikke orker mere.
Han er lige startet i børnehave d. 3. januar - dog i en integreret institution hvor han allerede kender både børn og voksne.

Han er generelt meget dårlig til at tage afsked - han har grædt næsten hver dag, siden han startede i vuggestue - og det gør han fortsat i børnehaven. Der går kun 5 min. efter jeg har afleveret ham, så er han glad igen og har en god dag og leger med de andre.

Når min mand så henter ham og kommer hjem med ham, er den gal igen. Råben, skrigen og klynken - gider ikke spise maden, gider ikke i bad, eller have nattøj på og børste tænder. Gider ikke lege, ...

Annonce

... læse, eller gå tur. Generelt enormt trodsig. Det ene øjeblik må vi ikke tale til ham, og det næste øjeblik vil han hænge - uanset hvad, altid med klynken eller raserilyde.
Det har efterhånden stået på i mange måneder, desværre bliver det værre og værre hele tiden.

Vi har prøvet at være overbærende, trøstende, bestemte, anderkendende, afledende og alt det andet vi har læst/hørt man skal være, men INTET virker. Engang imellem har jeg fået så meget nok, at jeg har råbt og skreget - dog vil jeg pointere, at det bestemt IKKE er den metode, der præger hverdagen!

Han vågner også ofte om natten og kalder på mig (det er for det meste kun mig der er god nok) og siger han savner mig. Der er helt klart noget separations angst inde over.

Vi er en glad familie med mor, far og storesøster som på skift er en uge her og en uge hos sin mor. Hende er han heller ikke spor sød ved på trods af at han tit siger han savner hende, når hun ikke er her.

Vi har faste rutiner og laver generelt mange sjove og spændende ting med vores børn, men det er efterhånden ikke en mulighed at tage ham med ud, for det bliver med 99,9 % sikkerhed, en fiasko.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op???
Nogen gange tænker jeg, om der er noget galt med ham....

Jeg håber du har et godt råd!!

Kærlig hilsen
en meget træt mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. januar 2024 | Udvikling | 2 år, 7 mdr.

Vild dreng

Kære Helen Tak for dine gode råd i forhold til søvn. Dem vil vi forsøge at...

5. januar 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Putning af far

Kære Helen Vi har brug for gode råd til putning af vores søn på 2,5 år....

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin