Brev:
Mor skal rejse - 10 mdr.
17. januar 2011
Alder:
10 mdr.
Mor skal rejse - 10 mdr.
Hej Helen
Min datter er nu 10 måneder og skal starte i dagpleje den 15. februar. Den 1. marts starter jeg på arbejde igen og i den forbindelse, får jeg nogle længere rejser til udlandet. Det vil være ca. 4-5 ture om året af 8-11 dages varighed hver. Den første rejse vil ligge umiddelbart efter min start, så min datter vil være ca. 1 år.
Når jeg er væk har hun selvfølgelig sin far hos sig, som også i dagligdagen, er meget nærværende. De har et super forhold (som nu vil blive endnu bedre af, at de får mere alenetid). Også bedsteforældre vil kunne hjælpe til med afhentning fra dagpleje og pasning i pressede situationer.
Jeg tænker selv meget på, hvordan det vil påvirke min datter, og OM det vil påvirke hende? Jeg har rigtig dårlig samvittighed over at skulle rejse, men desværre er det en vigtig del af mit arbejde, og ikke til at komme udenom.
Har du nogle gode råd til hvordan vi kan takle tiden op til en rejse og efter?
Er det en god ide at tale med hende via Skype på computeren, hvor hun så kan se mig, når jeg er væk? Eller virker det forvirrende for hende?
Vil rejserne påvirke hendes forhold til mig negativt?
Vil hun føle sig "forladt" af mig?
Er det for tidligt at mor rejser væk i perioder i denne alder?
Måske er jeg bare pylret og bekymret uden grund, men det fylder meget i mine tanker her sidst i min barsel.
Med venlig hilsen
Førstegangsmor