Tyndhudet og mange udbrud

16. januar 2011

Kategori:
Alder:
4 år

Tyndhudet og mange udbrud

Hej Helen

Vores dreng William på snart 4 år går gennem en hård periode for tiden.

Han er meget tyndhudet i den forstand at der skal ikke meget til før han brydder ud i gråd.

Han får nogle hårde dage i børnehaven, når der ikke skal noget til før at hans verden ramler.

Han er en følsom gut og vi har opserveret før, at når der sker ændringer i hans hverdag, behøves ikke for os at være store, så glider det bare ikke for ham.

Han har aldrig været en dreng som har været den der slår eller er udadreagerende tvært imod.

Ligenu virker det som om han ikke orker, og samtidig er en af de pædagoger han er tæt på sygemeldt og der er kommet mange nye børn i børnehaven. Det slået sammen med at han skal i børnehave igen efter en 14 dage juleferie tror vi, gør at der er for meget til at han kan rumme det.

Samtidig med han hurtigt bliver ked af det eller vred så er han i trodsaldren. Hører ikke rigtig efter og laver drengestreger. Vi har ikke ...

Annonce

... voldsomme udbrud, men vi har en del råb og udbrud fra ham.

Vi har også haft en lang periode hvor han kun havde sin sut til at putte med om aften og nu vil han have den hele tiden. Det er jo også et tegn på at han er ked af det/vil have det han kender. (Jeg ved godt at den skal helt væk, men han skal selv lige være lidt mere klar før vi tager den helt fra ham)

Hvad kan vi gøre som forældre for at han kan komme bedre på vej? - Hvordan støtter vi op om ham ?

Jeg prøver at tale med ham, men han er også så meget "dreng" at sker der noget der er lidt mere spændende eller kommer han på et eller andet så er der ikke koncentration længere.

Er der nogle lege eller? der kan gøre ham mere udadvendt?

Vi skal ligeledes have en snak med pædagogerne fordi vores indtryk er, at de håndterer ham meget forskelligt lige fra han skal bare have mere hård på brystet, til meget kærlighed og omsorg.

Håber du kan give os et par gode råd.

Venlig hilsen
Sophia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

30. januar 2024 | Renlighed | 4 år, 6 mdr.

Renlig om natten

Hej Helen Min dreng på 4½ år tisser stadig i sin ble om natten. Han har...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre