Brev:
Tyndhudet og mange udbrud
16. januar 2011
Alder:
4 år
Tyndhudet og mange udbrud
Hej Helen
Vores dreng William på snart 4 år går gennem en hård periode for tiden.
Han er meget tyndhudet i den forstand at der skal ikke meget til før han brydder ud i gråd.
Han får nogle hårde dage i børnehaven, når der ikke skal noget til før at hans verden ramler.
Han er en følsom gut og vi har opserveret før, at når der sker ændringer i hans hverdag, behøves ikke for os at være store, så glider det bare ikke for ham.
Han har aldrig været en dreng som har været den der slår eller er udadreagerende tvært imod.
Ligenu virker det som om han ikke orker, og samtidig er en af de pædagoger han er tæt på sygemeldt og der er kommet mange nye børn i børnehaven. Det slået sammen med at han skal i børnehave igen efter en 14 dage juleferie tror vi, gør at der er for meget til at han kan rumme det.
Samtidig med han hurtigt bliver ked af det eller vred så er han i trodsaldren. Hører ikke rigtig efter og laver drengestreger. Vi har ikke voldsomme udbrud, men vi har en del råb og udbrud fra ham.
Vi har også haft en lang periode hvor han kun havde sin sut til at putte med om aften og nu vil han have den hele tiden. Det er jo også et tegn på at han er ked af det/vil have det han kender. (Jeg ved godt at den skal helt væk, men han skal selv lige være lidt mere klar før vi tager den helt fra ham)
Hvad kan vi gøre som forældre for at han kan komme bedre på vej? - Hvordan støtter vi op om ham ?
Jeg prøver at tale med ham, men han er også så meget "dreng" at sker der noget der er lidt mere spændende eller kommer han på et eller andet så er der ikke koncentration længere.
Er der nogle lege eller? der kan gøre ham mere udadvendt?
Vi skal ligeledes have en snak med pædagogerne fordi vores indtryk er, at de håndterer ham meget forskelligt lige fra han skal bare have mere hård på brystet, til meget kærlighed og omsorg.
Håber du kan give os et par gode råd.
Venlig hilsen
Sophia