Brev:
Tandbørstning og højt toneleje
11. januar 2011
Alder:
23 mdr.
Tandbørstning og højt toneleje
Hej Helen
Vi har en datter på næsten 23 måneder. Hun har aldrig været glad for at få børstet tænder. Synes vi har prøvet en masse. At gøre det forskellige steder, lade hende børste først og på os. Men næsten hver gang vi skal børste på hende ender det i skrigeri og ville så godt være foruden den kamp. Desuden er jeg så i tvivl om de bliver børstet ordenligt fordi vi tit må hold hende og ikke rigtig kan se hvad vi laver? Har du råd til hvordan det kan blive knap så negativt?
Desuden kæmper vi lidt med skrigeri. Altså ikke hun er ked af det men råber højt iiiiiiiiiiiiaaaaaaaaa... F.eks. Ligesom for at høre hvor højt man kan sige. Eller hvis f.eks. faren lige går ud, kører på job osv. Så råber hun op faaaar og uanset hvor meget jeg siger far er dit far er dat så blir hun ved og ved med bare at sige faaar og virkelig højt. Det kan også bare være når vi spiser og hun siger tak for mad. Så siger hun tak for mad 1000 gange men så de kan høre det 5 km væk.
Det er ikke fordi hun er sur men af og til får hun de der flip hvor alt skal være i kæmpe højt toneleje. Vi har prøvet at aflede, tysse på hende, bede hende sige det stille og skælde ud. Vi går bare ikke meget ind for skæld ud, men er ved at blive skør af det råberi. Gode ideer??
Med venlig hilsen
D.