Brev:
Slår sig selv - 19 mdr.
8. januar 2011
Alder:
19 mdr.
Slår sig selv - 19 mdr.
Hej Helen.
Min datter på 1½ år er begyndt at slå sig selv i hovedet. Ikke hårdt, men bare lige sådan et 'dask', hvis du forstår hvad jeg mener...
Hun kan finde på at gøre det, når hun bliver frustreret over noget f.eks. at hun ikke må få en kiks mere eller hvis hun bliver sur over noget andet. Det kan jeg på sin vis godt sætte mig ind i, hvorfor hun gør og vi afleder hende da også. Men hun kan også finde på - uden at der har været konflikt eller utilfredshed med noget - at stille sig midt i stuen og søge vores blik og så slå sig selv.
Hvorfor gør hun mon det?
Vi har før sagt 'nej' og taget hendes hånd væk, men er begyndt at ignorere hende, når hun gør det. Det virker egentlig ok.
Lidt om hende:
Hun er en sød, stille og rolig pige, som er begyndt at blive lidt fræk på den gode måde ;o) Hun snakker løs herhjemme og er god til at snakke, har vi fået at vide. I vuggestuen siger hun ikke meget og det er først her efter et halvt års tid i vuggestuen og efter tre store drenges exit til børnehaven at hun er begyndt at sige noget og åbne mere op deroppe.
Hun er ret genert overfor fremmede og man skal virkelig gøre sig umage for at få et smil, hvis man ikke kender hende! Overfor familiemedlemmer, hun ikke ser så tit, skal hun også lige tø op - og det lader vi hende naturligvis gøre i sit eget tempo.
Hun elsker gymnastik og er glad for de andre børn på holdet og tumler rundt med et stort grin på.
Venlig hilsen Mette