Brev:
Lillebror slår storebror
9. december 2010
Alder:
2 år, 4 mdr.
Lillebror slår storebror
Hej Helen.
Jeg har to drenge fra januar 06 og august 08. Den mindste slår tit storebror ganske umotiveret. Han skubber ham, slår ham og driller ham ved at smide med hans ting etc.
Storebror er en helt anden type og når han bliver slået af lillebror, reagerer han ved at græde og blive ked af det. Han slår aldrig igen.
Lillebror har virkelig rundsave på albuerne og er en rigtig trumler. Hans sprog er godt, så det er ikke fordi han ikke kan gøre sig forståelig. Jeg synes virkelig det er frustrerende og synd for min store dreng.
Rent psykisk er min store dreng følsom, men dog meget udadvendt. Han er vellidt af alle børn på stuen samt de voksne og han er god i den daglige kommunikation og lege han deltager i. Han tænker meget over tingene, og han er god til at vise sine følelser. Og han kan selvfølgelig ikke forstå hvorfor lillebror slår ham.
Den store er hjælpsom ved lillebror og gør tit ting for ham og hjælper ham med et og andet.
Hvordan skal vi gribe det an, at lillebror slår? Det er kun ham han slår....
Min mand er soldat og er tit meget væk hjemmefra, men sådan har det alle dage været, men måske er det noget af grunden?
Lillebror kan også spørge 30 gange i dagplejen; Mor kommer igen? Det virker som om han er usikker på om jeg kommer. Han trives ellers rigtig godt i det daglige og er vel som de fleste 2 årige.
Vores hverdag er meget forudsigelig. Det er det samme der sker hver dag på samme tidspunkter næsten. Der er ikke sket nogle forandringer i vores liv og jeg skulle mene vores hjem er en tryg base for vores børn. De ved hvor de har os henne og at vi er de samme hver dag.
Vil bare gerne hjælpe min lille dreng med ikke at slå, for det er et træls mønster. Og jeg vil gerne bremse det nu fremfor om nogle år. tror nemlig han bliver den stærkeste af mine to drenge, også psykisk.
På forhånd tak for dit gode svar;o)
Kristine