Mor-syg og selvstændig

1. december 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Mor-syg og selvstændig

Hej Helen

Tak for dit svar tidligere i forbindelse med håndtering af mange forandringer i vores datters liv.

Hun blev 2 år i august og stod bl.a. overfor, at far kom hjem efter 4 mdrs udstationering her i oktober. Hun tog heldigvis imod ham med åbne arme, og der har ikke været nogen konflikter i forhold til, at far er hjemme igen og er en del af familien.

Problemet er nu, at hun de par uger, er blevet urtolig mor-syg samtidig med, at hun er igang med at udvikle sin selvstændighed (tror jeg). Uanset om det er sengetid, bleskift, spisetid, tandbørstning, påklædning etc. er der altid konflikter. Hun nægter og hvis det endelig accepteres, skal det være mor der hjælper.

At hun selv vil forsøge at udføre nogle af tingene er helt ok. Hun får lov at prøve selv og går det ikke, hjælper vi hende. Alligevel bliver hun gal, og er det far der hjælper, bliver hun helt hysterisk.

Derudover er hun begyndt at blive rigtig ked af det i vuggestuen og er ...

Annonce

... idag ringet hjem, da hun bare har grædt og grædt og spurgt efter mig.

Dertil spiser hun stort set ikke noget herhjemme (det gør hun dog i vuggestuen siger de).

Jeg er gravid og har termin om 14 dage, og vi er blevet lidt bekymrede for, hvordan det kommer til at gå. Både mht pasning når vi tager på hospitalet og mht. modtagelsen af lillebror. Vi er klar over, at det ikke kan undgåes, at der nok bliver noget jalouxi, men med den fase hun er i p.t. kan vi ikke helt gennemskue, hvordan vi skal tackle hende og den kommende familieforøgelse.

Vi taler om lillebror inde i maven, og at han snart kommer ud, så vi kan se ham, og hun kysser og aer maven. Men det er ikke noget vi taler meget om, da det jo også er ret abstrakt for hende.

Samtidig står hun også overfor en flytning i det nye år, hvilket også indebærer ny institution.

Håber du kan komme med lidt inputs om hvad der foregår og hvordan vi bedst imødekommer hende.

På forhånd tak.
Desiree

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Cykelhjelm

Alle børn bør bruge cykelhjem, når de cykler. Det gælder både når de cykler selv og når de sidder i cykelstol, i en ladcykel eller i en cykelanhænger.

Vælg en godkendt hjelm. Det vil sige en hjelm med et CE-mærke og godkendelsesnummeret EN 1078.

Derudover så skal hjelmen sidde rigtigt og det gør den når den dækker panden og sidder så stramt, at den ikke kan skubbes tilbage i nakken. I de fleste hjelme sidder skumgummipuder, som hjælper til at justere størrelsen, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år