Hysteriske anfald 2

29. november 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Hysteriske anfald 2

Kære Helen

Jeg har den 5 okt skrevet til dig vedr. vores tvillinge drenge F og O. Jeg er ved at være desperat og skriver nu til dig igen.

F er begyndt at få ekstremt mange hysteriske anfald!! det starter allerede om morgenen, hvor han ikke vil have ble på eller ble af, bukser på eller bukser af, eller han vil ikke have morgenmad - eller for det meste aner jeg slet ikke, hvad det er der tænder ham af - måske at vi kigger på ham på den forkerte måde. Eller også begynder han bare helt uden grund.

Det er virkeligt voldssomt og mange dage, føler jeg, at jeg putter en dreng til natten, som slet ikke har været glad den dag. Man skal virkelig være heldig, hvis man får et smil ud af ham.

Vi behandler ham lidt som vat, da vi begge er rigtig bange for, at han får et af sine anfald, men lige meget hjælper det.
Han kaster sig rundt skriger og græder, og råber NEJ NEJ NEJ ! (det gør han også om natten, hvis han vågner eller vågner halvt og mangler sin sut eller bamse).

Han er begyndt at bide i vuggestuen og også herhjemme, hvor han har bidt os og sin bror. Han er tydligvis frustreret.
I dag, da jeg hentede ham i vuggestuen, kiggede han på mig, gik væk og over i hjørnet og var SUR. Jeg brugte (som altid) en evighed på at få ham i tøjet og han skreg hele vejen hjem i klapvognen og ca ½ time, da vi kom hjem. Det varede så hele aftenen, til han kom i seng, kun med mindre ophold i gråden, hvis vi lige fik lov at sidde stille og roligt at putte ham og se tegnefilm, lege med togsæt eller se på gravkøer på nettet. ...

Annonce

...

Jeg har tidligere skrevet til dig om lidt det samme, men det er VAND i forhold til nu. Hans opførsel smadrer hele vores familieliv, og han tvilling O bliver rigtig ked af det og bange, når han er sådan. O reagerer ved at vil op til mig, hvilket også skaber nogle 'kampe om mor' de to i mellem.

Tidligere skrev du, det var vigtigt, at vi anerkendte han havde det skidt, og prøvede at fortælle ham, det var ok han havde det sådan, men det er SLET ikke muligt, han bliver ENDNU mere sur og skriger højere og kaster sig vildere rundt, hvis vi nærmer ham, eller snakker til ham.

Jeg er lidt desperart, og har brug for nogle konkrete råd til at takle det på.

Samtidig er jeg bekymret for at det IKKE er selvstændighedsalderen, men noget helt andet? jeg kan ikke tro, at SF kan være SÅ voldssomt som det er hos F.

Jeg savner min glade dreng.

Siden sidst har de begge fået lagt dræn (en lidt voldssom oplevelse for dem begge), de er blevet 2 år. Og O har haft en sygdomsperiode på en uge, hvor han havde over 40 i feber og selvfølgelig fik meget opmærksomhed, - F's opførsel tog til i denne periode.

Jeg har VIRKELIG prøvet at putte og nusse og gøre alle de ting med ham, som han elsker, men lige meget hjælper det.

Kan det være noget andet end selvstændighedsalderen ? - for hvorfor gør han det ikke i vuggestuen, hvis det er noget han ikke kan styre i hjernen, som du skrev tidligere ?

Og ellers har jeg virkelig brug for nogle råd, for intet hjælper, og han fjerne sig mere og mere fra os.

Mange hilsner
en frustreret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor