Brev:
Er begyndt at spytte maden ud
8. november 2010
Alder:
12 mdr.
Er begyndt at spytte maden ud
Hej Helen
Tak for dine altid brugbare svar, jeg håber du endnu en gang kan hjælpe os.
Vores datter er lige blevet et år og hun har i et godt stykke tid spist selv, dvs. hun selv samler maden op som vi har skåret i tern.
Hun er nu begyndt at spise utrolig grimt, tager fingrene ind i munden og spytter tit maden ud igen. Hun gør det som regel ikke fra starten, så vi tolker det lidt som om hun er mæt og giver hende ikke mere at spise, hvis hun begynder på det. Vi vil gerne sende et signal om at man ikke leger med maden, men er stadig også i tvivl om det er ok at vi gør det?
Hvor meget kan vi opdrage hende til at spise pænt, når hun "kun" er et år?
Mange hilsener
Mette