Brev:
Opdragelse - 14 mdr.
3. november 2010
Alder:
14 mdr.
Opdragelse - 14 mdr.
Hej Helen.
Vi har nogle opdragelses problemer med vores søn på 14 måneder. Han er virkelig i trods-alderen og enormt stædig. Han vil ikke skiftes og have tøj på. Han vil ikke spise morgenmad hvis menuen ikke lige passer ham. Han vil ikke sidde i autostolen. Det eneste han egentlig virkelig gerne vil er at spise kiks og frugt, men det kan han jo ikke hele tiden.
Problemet er lidt at han bliver meget sur og ked af det hvis det ikke går efter hans hoved. Og så bliver der et værre skrigeri.
Et andet problem er at han er rigtig dårlig til at lege, hvis ikke min mand eller jeg sidder lige ved siden af ham.
Derudover så har vi som mange andre et dagligt problem: Ulvetimen. Vi har forsøgt at klare timen inden aftensmad med at give ham agurk, gulerod, peberfrugt eller lign. Men intet hjælper. Han er irritabel og går hele tiden hen til skuffen med kiks.
Vores sidste problem er at han stadig er meget mor syg. Selvom min mand er i rummet så begynder han at græde hvis jeg bare viser tegn på at jeg måske forlader rummet. Nogle dage er det meget belastende, da jeg er nødt til at have ham med overalt. Og jeg synes efterhånden at han er så gammel at han burde komme ud af den periode.
Vi har tænkt meget på om vores problemer skyldes at han til tider er lidt forkælet. Men vi synes også det er svært at opdrage på ham indimellem. Håber du kan hjælpe med nogle af problemerne.
Med venlig hilsen
Kala