Tandbørstning og tøj på

2. november 2010

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Tandbørstning og tøj på

Hej Helen

Vi har en super glad og selvstændig snart 2 årig dreng, som trives både hjemme og i vuggestuen. Men nu er hans selvstændighed ved at være en prøvelse for os. Vi støtter ham alt hvad vi kan i hans udvikling og er meget opmærksom på at han hurtigt bliver for tvivlet nu, hvis noget driller.
MEN det er nu blevet en kæmpe udfordring at få tøj på ham om morgenen når vi skal af sted og endnu værrer er det at få børstet tænder på ham!

Jeg troede ellers jeg havde knækket koden med tandbørstningen, da jeg lokkede ham med at få en sut når vi var færdige, men nu er han blevet ligeglad med den efterfølgende sut og betragter helt tydeligt tandbørstningen som et overgreb. Jeg har prøvet ...

Annonce

... ALT, selv lade ham gøre det, se tv, flytte lokale, lave sjov, børste vores egne tænder sammen med ham, lade ham børste vores tænder, lokke med sut og holde ham lidt fast osv osv. Men lige nu er det helt umuligt og jeg må give op før vi er begyndt og det dur jo ikke. Vi har i øvrigt ikke et sted hvor han kan se i et spejl sammentidigt, som jeg kunne se du havde rådet andre til.

Jeg er så fortvivlet, for jeg vil ikke tvinge en dreng der yder så stor modstand, sådan gør vi heller ikke tingene herhjemme :-)

Så hvad gør vi med de udfordringer vores dreng nu giver og hvordan får vi ham til at blive ok med at få børstet tænder?

Glæder mig til dit svar :-)

Med venlig hilsen
Familien Bruun

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder