Brev:
Tandbørstning og tøj på
2. november 2010
Alder:
22 mdr.
Tandbørstning og tøj på
Hej Helen
Vi har en super glad og selvstændig snart 2 årig dreng, som trives både hjemme og i vuggestuen. Men nu er hans selvstændighed ved at være en prøvelse for os. Vi støtter ham alt hvad vi kan i hans udvikling og er meget opmærksom på at han hurtigt bliver for tvivlet nu, hvis noget driller.
MEN det er nu blevet en kæmpe udfordring at få tøj på ham om morgenen når vi skal af sted og endnu værrer er det at få børstet tænder på ham!
Jeg troede ellers jeg havde knækket koden med tandbørstningen, da jeg lokkede ham med at få en sut når vi var færdige, men nu er han blevet ligeglad med den efterfølgende sut og betragter helt tydeligt tandbørstningen som et overgreb. Jeg har prøvet ALT, selv lade ham gøre det, se tv, flytte lokale, lave sjov, børste vores egne tænder sammen med ham, lade ham børste vores tænder, lokke med sut og holde ham lidt fast osv osv. Men lige nu er det helt umuligt og jeg må give op før vi er begyndt og det dur jo ikke. Vi har i øvrigt ikke et sted hvor han kan se i et spejl sammentidigt, som jeg kunne se du havde rådet andre til.
Jeg er så fortvivlet, for jeg vil ikke tvinge en dreng der yder så stor modstand, sådan gør vi heller ikke tingene herhjemme :-)
Så hvad gør vi med de udfordringer vores dreng nu giver og hvordan får vi ham til at blive ok med at få børstet tænder?
Glæder mig til dit svar :-)
Med venlig hilsen
Familien Bruun