Brev:
Hidsig reaktion
30. oktober 2010
Alder:
2 år, 2 mdr.
Hidsig reaktion
Hej Helen,
Min dreng paa 2 aar er generelt glad og soed overfor andre - men han er pludselig begyndt at vaere "uhoeflig"/hysterisk overfor andre familiemedlemmer (far, bedsteforaeldre, aupair etc.), f.eks:
I masser af situationer, f.eks. oese mad op, gaa paa legepladsen, lege med lego etc. - siger han vraengende og klagende, "neej, mor skal", neej, mor med" og ligger sig ned og naermest graeder....
Jeg er i disse situationer i tvivl om hvordan vi skal reagere: 1. skal jeg engang imellem foeje og goere det?.
2. skal jeg samtale med ham og forklare? (vil han forstaa?). 3. skal jeg paa en haardere maade sige "nej, nu goer xxxx det".
4. skal jeg ignorere og bare sige til xxxx om at goere det..... eller hvordan faar vi ham ud af denne "mor, mor, mor" fase?
Skal lige tilfoejes at han jo blev storebror for fire maaneder siden!
TAK
Lone