Umulig? - 2 år, 11 mdr.

26. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år, 11 mdr.

Umulig? - 2 år, 11 mdr.

Hej Helen.

Jeg har haft skrevet til engang før mener jeg, ang min søn Mathias, med at vi har meget meget svært ved at få ham til at blive i sengen om aftenen osv.

Det er kun blevet værre siden sidst. Faktisk har hans vuggestue udtrykt at de har meget svært ved at styre ham der også. Vi kan høre på dem, at han i vuggestuen er på selv samme måde som herhjemme.

Nærmest kravler på væggene, har ubeskrivelig meget energi, sover ik ret meget i døgnet, høre slet ik efter. Hvis du tager ham og sætter ham hos dig f.eks for at forklare ham noget, så er det som om han slet ik er der. Han høre slet ik på nogen måde hva der blir sagt, han er nærmest i sin egen verden.

Det er meningen at Mathias skal rykke fra vuggestue til børnehave her til jul, (det er i det samme hus med de samme pædagoger). Men det blir nok udskudt lidt, for de ska finde ud af hvordan de kan få ekstra timer til rådighed, fordi han kræver mere end de andre. Man kan ik vende blikket væk fra ham 2 sek uden han har lavet noget galt.

Lederen af hele børnehuset har vi snakket meget med ang Mathias, hun har nu skrevet en indstilling til en børnepsykolog, og så ska vi ha et netværksmøde, os der kender Mathias. Vores egen sundhedsplejerske ska os med. Og vi har sagt ja tak til at få en familierådgiver hjem, som måske kan hjælpe os til hvordan vi takler Mathias på den rigtige ...

Annonce

... måde.
For jeg tænker os, at det kan da ik være helt nemt at være Mathias heller, at køre i det hurtige voldsomme tempo hele tiden.

Vores sundhedsplejerske siger at hun har vendt lidt i hovedet om han muligvis ku være DAMP barn. Men hun siger også at det er alt for tidligt at stille den diagnose, når han først blir 3 i næste mdr. Hvordan kan det være?

Lederen af børnehuset har os spurgt os om Mathias nogensinde har fået undersøgt hans øre. Og det har han ik. Men det fik mig til at tænke.

Jeg ved godt nok han kan høre, men han har lige siden han lærte at snakke og pludre, talt rigtig højt. Og han taler stadig meget højt, os selvom du sidder lige ved siden af ham.
Og hans sprog er stadig meget utydeligt, selvom der er lidt man kan forstå.

Kan det være hans øre?
Han fik den der høre undersøgelse som spæd, og der var alt fint fik vi at vide.
Han har aldrig haft mellemøresbetændelse.

Jeg ville sådan set bare høre dit bud på hvad der kan være med min lille dreng?
Elsker ham jo så højt, og det piner mig meget at det ska være sådan her, for det ender så nemt med at man blir sur, og er efter ham, og det vil jeg jo egentlig ik.

Vi er helt udkørte herhjemme, da han stort set hver nat holder os vågne til rigtig rigtig sent, uden nogen tegn på træthed.
Og jeg kan ik rigtig mere lige nu da jeg jo venter mig.

Knus en træt mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor