Forsigtig

21. oktober 2010

Kategori:
Alder:
2 år

Forsigtig

Hej Helen

Her er for 3 mdr. siden startede Anna i en ny vuggestue tæt på vores hjem, og det har lettet hverdagen betydeligt. Indkøringen gik virkelig godt, 3 dage og så var den på plads.

Vi var til 3 mdrs. samtale den anden dag, og det gik fint, de sagde at Anna var et fantastisk barn og at de alle var vildt forelsket i hende, hun er altid glad. De sagde at hun var god til at bedømme situationer og havde en god fornemmelse for andre, men at hun var meget forsigtig. Hun skal lige se folk lidt an, inden at hun taler med dem. Hvilket jo på sin vis er fint.

Det er også noget som vi oplever når vi kommer hjem til andre, hun skal lige lure situationen af, og så kan hun gå i gang med at lege med de andre børn eller tale med de voksne.
Hun leger og taler klart mere når hun er sammen med os, der tale hun som et vandfald og elsker at lege.

I vuggestuen vil hun gerne lege med de andre børn, men foretrækker de voksne nogle gange. Det skal siges, at på hendes stue er hun den ældste og den der taler bedst, de andre børn ...

Annonce

... taler ikke så meget endnu. Så hun bliver nogle gange parret med nogle børn fra de andre stuer der er 6-8 mdr ældre end hende, og det går vist fint. Det er blandt andet for at stimulere hendes sprog, da hun jo kun får denne stimulering fra de voksne på hendes egen stue (hun er fint med sprogligt, der er ingen bekymring). Men de ældre børn tager styringen i legen, hvilke måske er naturligt nok da de er ældre og taler bedre end Anna.

Når hun præsenteres for en ny leg skal hun også lige se den an, inden at hun kaster sig ud i det.

Vi går til forældre/barn gymnastik med hende 1 gang i ugen, og der hygger hun sig, hun tager dog ikke kontakt til de andre børn, men hygger sig med den forældre der nu er med.

De sagde i vuggestuen af de ikke var bekymret for hende mht. hendes forsigtighed, men jeg vil gerne høre dine tanker. Er det meget naturligt? jeg vil helst ikke hun bliver alt for forsigtig og genert. Jeg har selv været meget genert i min barndom, og jeg har arbejdet ekstremt meget med det, og det er ikke sjovt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København